Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80944] Ruseløkkvn. 60 Oslo, Herman Andersens familie, hva ble det av barna ?

Recommended Posts

Gjest Helge Berntsen

Herman Andersen ble født i Holmedal i Värmland i 1861. Han var skipstømmermann og snekker, og bosatte seg i Oslo med familien etter å ha bodd på Hvitsten i noen år. Han giftet seg i 1887 med Caroline Amalie Lorentsen fra Hvitsten. Her er familien i år 1900, men av barna er det kun Ruth jeg har klart å oppspore. Hva ble det av de andre tro ?Herman Andersen Skibstømmermand nu Indredningssnekker alder 61 g.m Caroline Andersen alder 69 Barn: 20294 Harriet Andersen f. 1891 20295 Ruth Agnes Andersen f. 1894 20296 Dagny Sofie Andersen f. 1896 20297 Doris Andersen f. 1898 20298 !! Andersen* f. 271100 udøpt

Gjest Solveig Håklev

Prøver med en lenke til Minnesota Death Index Her er en Knute Herman som dør i Hennepin County,han har riktig f.dato/år og morens pikenavn er Lorentzen http://people.mnhs.org/dci/Results.cfm

Gjest Helge Berntsen

Hei Solveig, og tusen takk for hjelpen. Jeg var nettopp inne på dette alternativet selv, og du har funnet riktig familie. Minnesota-indexen er en fin hjelp, og jeg har abonnement på Ancestry, så da løser dette seg !

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.