Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#81092] Tacoma Ward,Pierce ,Washington

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Er det noen som vet hvor jeg skal lete i et kart over Tacoma, Wash. for å finne ut hvor 'Tacoma Ward,Pierce Washington' var i de amerikanske folketellingene 1910/1920? Min person reiste over til Tacoma Washington i 1910 og på folketellinga i 1910 bodde han i Tacoma Ward 3, deretter i tellinga i 1920 bodde han i nr 6.Jeg tror kanskje at det er (var) en leiegård et sted, men hvor i Tacoma?Vh Gro Hjelle,Fredrikstad

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/166428-81092-tacoma-wardpierce-washington/
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

fra WikipediaIn the United States, a ward is an optional division of a city or town, especially an electoral district, for administrative and representative purposes. [1] Depending upon the state and local laws, the term ward can refer to either:- for the purpose of providing more direct representation, an elective district of a city council or town board, of which a single councilman is elected from each; or- a division used in party leadership elections, as is the case with the wards of New Orleans.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.