Gå til innhold
Arkivverket

[#81249] Anne Kathrine Olsen født 3. mai 1841, min oldemors søster reise til Amerika

Gjest Oddbjørg Brænd
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørg Brænd

Anne Kathrine (Catharine) Olsdatter født 3. mai 1841 på Tolga, konfirmert på Tolga i 1857, reiste i 1858 til Amerika sammen med sine foreldre - Ole Pedersen 1796 og Berit Hansdatter Korsjøen 1800, og to av sine brødre: Ole Olsen f. 1844 og Hans (Røseplass) 1829. Disse to brødrene døde i borgerkrigen. To av hennes andre brødre, Anders Olsen f 20. april 1832 og Helge Olsen f 8. Februar 1835 reiste til Amerika i 1856 sammen med Slåbakkfolket. Jeg har greid å finne igjen Ole og Berit Pedersen, samt sønnen Helge Olson. De levde og døde ved Spirit Lake, Iowa. De er alle begravet på Union State Line Cemetery i Iowa. I et gammelt skriv står det at Andrew Olson bodde ved Rushford, Fillmore, Minnesota. Men han er jeg ikke i stand til å finne noe mer eksakt om.Og så var det Anne Kathrine Olsdatter. Født i 3. mai 1841, konfirmert i 1857 på Tolga, emmigrerte til Amerika i 1858. Hvor ble det av henne? Hvordan søke etter kvinner som raskt blir gift og får nytt etternavn i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.