Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#81310] Peder Simon Hansen f. 1880 og Anna Hansine Dorsen f. 1877

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Dette paret er foreldre til min mors avdøde fostersøster. Fostersøsteren het Gyda Francisca og var født 11/8 1915,døde 14/3 1994 i Honningsvåg og var gift med Johan Jens Møller Mathisen.Min mor og Gyda hadde samme adoptiv-/fosterfar.Nå prøver jeg å finne ut litt om hennes foreldre. I ministerialbok Alta/Alta 1904 - 1918, side 128, nr. 30 har funnet hennes dåp og foreldrenes navn.Faddere ved denne dåpen tilhører min mors fosterfars familie.Noen som kan hjelpe?Hilsen Wenche

Gjest Mariann Stokken

Det var merkeleg, finn ikkje vigsla deira, ikkje i Alta, ikkje i Hammerfest, men dei kan jo ha gifta seg i eit heilt anna fylke.Eller kanskje ein annan stad i Finnmark.Prøver igjen imorgon, dersom ingen finn noko i natt :-))

Gjest Anne J  Engmo

Ser ut som Annas etternavn skal være Larsen,og fødselsår på Anna er skrevet 1880 og Simon 1877 når de døper de to første barna i Hammerfest bysogn [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4312&idx_id=4312&uid=ny&idx_side=-59>Lenke og

Gjest Anne J  Engmo
Gjest Laila Kornstad

Her er Anna Hansines konfirmasjon (nr. 8 av pikene):Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy i Skjervøy, Ministerialbok nr. 10 (1887-1898), Konfirmerte 1895, side 145. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Gjest Anne J  Engmo

Har ikke funnet vielsen,eller dåpen til de 3 barna som mangler,forsto det sånn at de hadde 5 barn før de fikk Gyda. Har kikket i det meste av kirkebøker for Troms og Finnmark,vielser årstallet 1905,men kan selvfølgelig ha oversett noe. Begynner ærlig talt å lure på om de har oppgitt feil år for vielsen ?

Gjest Anne J  Engmo

Fant de tre manglende barna,alle døpt i Hammerfest : Amanda Christofa f. 1908 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=114&idx_id=114&uid=ny&idx_side=-29>Lenke Eliot Vinje f. 1910 Lenke og Tormod Kiil f. 1913

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.