Gå til innhold
Arkivverket

[#81517] Anton Mathias Andersen Bugten / Helland, f. 16.05.1857, Hemne

Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Gunnar: Jeg leiter og leiter etter dåpen til de to søstrene Gjednæs født i Vardø i 1882 og 1885, du skrev at du hadde funnet dem. Mine øyne virker visst ikke.Kan du finne dem opp og legge til lenke?Tenkte å lete etter deres konfirmasjon, som vil si noe om bosted / år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Dagmar Antonie Konstanse 'Andersen' f. 1888 i Vardø gifter seg her 30.12.1916 i Domkirken, Stavanger. Mann: Jakob Johan Johnsen, dampskibsmaskinist og typografsønn fra Haugesund. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4463&idx_id=4463&uid=ny&idx_side=-138>Lenke Permanent bildelenke: Lenke I slysningspapirene oppgis hennes fars navn Lars Kristoffersen Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6796&idx_id=6796&uid=ny&idx_side=-258>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer gravlegges lille Borghild Indianna, 1 1/2år gammel, ektefødt barn av fisker Lars Kristoffersen, død av meslinger.Her er hennes dåp Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Erling. Tok litt tid å skrive av opplysningene.Tusen Takk. Da skal jeg lete etter Anton og frues dødsfall i STAVANGER tenker jeg.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Virker som du bør lete i Domkirken, de bor ved ulike kirkelige handlinger på 'Bakkelund', og på 'Fredheim' på Egenes, samt Stokkaveien .Jeg lette i kirkebøkene i Stavanger 1916-ca 1919 etter barnefødsler til Ole Andreas og Alvilde Josefine, men fant ingen ting. Kan jo ha oversett noe. Ser ut som han var trelastarbeider med bosted Fredheim, hun var hjemmeværende datter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

ved å henvende deg til Statsarkivet i Stavanger vil du muligens kunne få en kopi av eventuell dødsannonse. De har distriktets dødsannonser fra 1916 og utover 50-tallet sirlig sortert etter bokstav og årstall.Så har de jo dødsfallsprotokollen til lensmannen, der vil du få oppgitt om det er en Johan Martin i Amerika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenke (By)&description=Stavanger (By)&county=Stavanger, Rogaland&icon=/Resource/Map/images/gfx2/kartref/1.gif&gclid=CJOggfPa0qQCFY6FDgodEBkBKA#Her ser du Stokkaveien, adressen ved Alvildes konfirmasjon i 1913. Ved ekteskapet i 1915 er hun hjemmeværende datter på Fretheim, Egenes. Det må være i samme området. Bakkeland er også litt nord for Stokkaveien, såvidt jeg forstår. Bakkeland 32 er altså adressen ved Anton Stølan sin død i 1919.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeEn interessant artikkel om Bakkeland-eiendommen i Stavanger. Fant også en artikkel som viser at 'Fredheim' i Stavanger tilsvarer dagens Dues vei 35, en tidligere gård like vest for gamle Stavanger stadion.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.