Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#81583] Augusta Amalie , gift Bjerke f. 18.07.1891 (1890 ?)i Trøgstad - trenger hjelp

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Augusta Amalie Bjerke, f. 18.07.1891, Trøgstad i Østfold d. 14.09.1935 og er gravlagt sammen med sin Jernbaneformann ektefelle og far til deres 4 barn,Karl O. i gravnr. 06.003.10.002 på Høybråten. I gamle dager hørte dette området til Grorud eller Østre Aker. Før 1947 var det ikke en del av Oslo men Aker. Viktig å vite disse ting når du skal søke i kirkebøkene eller skiftemateriale på www. digitalarkivet.no.Med hilsen Barbara Bach Berntsen førstekonsultent Statsarkivet i OsloJeg fikk dettte på sms idag. Jeg kan ikke finne Augusta Amalie døpt i Trøgstad.Merkelig, familien sier også at hun kom ifra Trøgstad.Her er Datteren Nr. 29 Ragnhild f.7 mars 1917 med foreldrene.Her er Augusta oppført som født i 1890.Permanent sidelenke: LenkeKildeinformasjon: Oslo fylke, Grorud i Østre Aker, Fødselsregister nr. II 1 (1916-1932), Fødte og døpte 1917, side 13.Håper noen klarer å hjelpe meg å nøste opp i denne floken .Vennlig hilsenJan Frode :)

Gjest erling t. endresen

jeg ser i fødselsprotokollen at moren har født 2 barn fra før, hvorav 1 lever når Ragnhild blir født. 2 må da være født etter Ragnhild. Er det trolig at de yngre er født i samme kirkesogn?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.