Gå til innhold
Arkivverket

[#81718] Emigrantprotokollene fra Christiania 1884, er det mangler der?

Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Dette er ikke enkelt. Jeg ser at en a døtrene til Berthe Maries, som var gift med John F Hansen hadde bodd ; selsagt i Agryle, så i Blanchardvill, så Darlington, muligens var de også innom Madison, eller var det en datter. De holdt seg i hvertfall i nærheten.1885 censu'en finnes den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Jeg har vært innom der også , uten å funnet noe ut av den . Jeg tenker selvsagt på Andrine, men har heller fått noe napp der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Når heller ikke Andrine er forlover i bryllupet til Berthe Marie 25 juli 1885, synes det ut at Andrine enten er død eller har reist videre. Hun ble jo registrert 21.9 1884 i Quebec. Der er det registrert at hun skulle til Monroe Wisconsin.Det vil si at hun ankom Monroe før 1. okt. 1884. Men jeg har fått hjelp av flere hjelpere i nærområdet i WI , uten at de har funnet ut noe. Jeg har jo direkte kontakt med dem fortsatt. Prøvde med noen spørsmål i går kveld, men har ikke fått noen tilbakemeldinger enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Ja, dette er en skikkelig nøtt.En av hjelperne mine der borte , lovte å sjekke ut lister i Monroe Green County , som ligger va. 20 miles fra Agryl. Det kan jo hende at det fantes innreise/ utreiselister der , fra den tiden.. Det var jo dit begge søstrene skulle til.Det kan jo godt hende at Andrine giftet seg fort og fikk et nytt etternavn , og resiet til et annet sted i Amerika. Og da blir det vanskelig. En av grunnene til at Andrine ikke er nevnt i nekrologen , kan være at Berthe Marie ikke kjente adressen hennes. Berthe Marie gadde flere søsken i Norge , som levde i beste velgående på Ringerike. Ingen av dem er heller nevnt i nekrologen.Kanskje Peter ikke gadd å bry seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.