Gjest Knut Sandblost Skrevet Oktober 21, 2010 Del Skrevet Oktober 21, 2010 Hva heter brudens far i vielse nr 5? Bertel Samsonsen ?? Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørg Hukkelberg Skrevet Oktober 21, 2010 Del Skrevet Oktober 21, 2010 Ja, det tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Knut Sandblost Skrevet Oktober 21, 2010 Del Skrevet Oktober 21, 2010 :) Men så var det gårdsnavnet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else B. Rustad Skrevet Oktober 21, 2010 Del Skrevet Oktober 21, 2010 Mikletre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne-Lise Hansen Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Bruden er født på Nordebne, og jeg synes det ser ut som endelsen etter Bertels navn slutter på -ebne også. Det fins gårder som heter Ebne i dette området: Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else B. Rustad Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Hvis det slutter på -ebne, så må det vel nesten bli Midtebne, da? Kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Knut Sandblost Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Det er nok Nordebne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else B. Rustad Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Ja, jeg ser at hun er født på Nordebne, men det er ikke det som står bak farsnavnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne-Lise Hansen Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Jeg tror også at det står _midt_ foran ebne ved farens navn. (med liten m.) Det fins jo både Nordre, Søndre og Midtre Ebne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aud Sandbu Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 For meg ser det ut til at Midtebne er skrevet først, og strøket over, og skrevet Nordebne på linjen under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else B. Rustad Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Siste ordet begynner ikke på Nord- men på Midt-Men siden Knut har bestemt seg for Nordebne, så skal jeg droppe videre diskusjon her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne-Lise Hansen Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Må bare korrigere parentesen min i (9) - det er en stor M der. I'en fortsetter i s'en i (Samson_S_en), d'en er litt utydelig og t'en er lett å se. MIDTebne. Else B. har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Knut Sandblost Skrevet Oktober 22, 2010 Del Skrevet Oktober 22, 2010 Hei Anne-Lise og Else B.Takk for all hjelp. Jeg aksepterer selvfølgelig at det står Midtebne:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts