Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#81753] Alida Sophie Olsen mulig å finne hennes dødsfall i Illinois?

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Alida Sophie Aanensen f. 21.08.1845 i Stavanger gift Olsen ble enke i 1900 og emigrerte sammen med sin datterdatter 18.09.1912 til Illinois. Det står i emigrasjonslisten at hun reiste til sine barn. Jeg finner henne ikke i 1920 census, men fant hennes datterdatter Frieda Omoth, age 21 White Chicago, Cook, Illinois. Er det mulig å finne Alidas dødsfall i noen databaser ala ancestry.com?Leter også etter Elfrida Aamodt f. 1898/99, men har til nå ikke hatt særlig hell siden jeg ikke har hennes fødselsdato.

Gjest Sigurd Ostrem

Hei. Ser av ancestry at Alida ankom USA 1-10-1912.Har søkt litt men finner ikke dato for dødsfall på henne. Imidlertid er det kun 1 Alida Olsen som dukker opp på http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gs& - død 1914. Det kan jo være en ledetråd. Men din Ailda skulle jo til Chicago, så er kanskje ikke hun her som døde i Brooklyn, NY.

Gjest Hanne Line O. Eide
Gjest Hanne Line O. Eide

S forvekslet med L? Men da skulle hun ha vært med i 1920 og 1930 tellingene.Cook County, Illinois Death Index, 1908-1988Name: Alida L Olson Death Date: 6 Nov 1934 Death Location: Cook County, IL File Number: 6030320 Archive collection name: Cook County Genealogy Records (Deaths) Archive repository location: Chicago, IL Archive repository name: Cook County Clerk

Gjest Solfrid Vestaberg

HeiTakker så langt for all hjelp. Jeg har ordnet meg ett nytt medlemskap i ancestry og fant samme person som i innlegg 5. Finner henne dog så langt ikke i noen census. Hadde håpet at jeg også ved å finne ut når og hvor Alida døde hvor Elfrida Aamot ble av også. Hun skal ha blitt gift, muligens med en Jakobsen, men har ikke klart å funnet noen riktig kandidat enda.

Gjest Lars Johannessen

Alida i (5) er ifølge FS født 1912 i Michigan, så henne er det da ikke. Ser at Alida og Elfrida skulle til Alidas svigersønn i Chicago, Wladimir (Waldemar?) Hansen. Finner vi han i 1920-tellingen? Frida står oppført som niese i 1920.

Gjest Solfrid Vestaberg

Wladimar Vorna Hansen f. 04.03.1875 død 1947, 1642 Whipple, Cook, ChicagoOslo gift 30.12.1905 med Theoline (Tillie) Olsen f. 25 jan 1878 Stavanger angivelig død i 1933 (ikke fått verifisert). Finner dem i 1920 census i Newark Essex, New Jersey og i 1930 Brooklyn, Kings. Bor i Owls Head Point, hvor han immigrerte i 1902 og jobber som heis ingeniør. Hans foreldre er muligens Michael Schelderup Hansson f. 16.09.1839 Kristiansand og Cathrine Julie Caroline Larsen f. 1842, Kristiania.Har ikke sett spor av Alida i 1920 eller 1930 hos Theoline som er hennes datter.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.