Gå til innhold
Arkivverket

[#81761] Dåp på Bragernes i 1662


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

I skiftet etter Jørgen Gevert ( Bager) i 1698 er nevnt Anne Jørgensdatter ( sist i barneflokken . Ingen opplysning om alder på barna.( innlegg 11)Kan dette likevel være datter som gifter seg 1659? I så fall må denne Jørgen ha vært en svært gammel mann ved dødsfallet? f.før 1620? Ikke helt umulig, men med datter Anne fra skiftet, er det i så fall merkelig at ikke ektemanns navn er nevnt .Så gamle kilder er vel ikke mulig å finne ut av her for amatører :-)Spennende om spesialistene kan finne en Jørgen Gevert d.e.( Bag(g)er)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det gårdsnavnet som er nevnt kan muligens være opphav til Gevert -navnet senere? LenkeLurer på om det finnes eldre kilder som viser tidligere eiere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sven Erling Fyhn Svensen

Hei!Til Gunn i innlegg 28:Denne gården på Eiker heter Gevelt. Mener at det var to gårder på begynnelsen av 1600-tallet. Denne Reinholt som er nevnt het olssøn!!.Jeg har aner på Gevelt selv,så dette navnet kjenner jeg til.Navnet på husmannen,Jens Braad/Brod har jeg vært veldig opptatt av å finne ut av.Braad-navnet har jeg påtruffet mange steder, Hokksund,Holmestrand,i nærheten av Son,i Telemark osv. Har også påtruffet navnet,ja kan du gjette,Odense på Fyn. Nei det skal ikke være lett det her.Mvh S.E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tusen takk for tilbakemeldingene! Jeg skal saumfare skattematrikkelen, men tatt i betraktning at vi er over 350 år tilbake i tid, så skal jeg nok ikke klage, selv om det hadde vært sabla gøy å finne ut av det med 'Jørgen Baggers Datter'!!!Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Det er mulig at jeg nå ber om det umulige, men... Er det noen som klarer å finne vielsen til Eilert Knudsen og Ingebor Lauritsdatter??? De døper Knud i mars 1688 og i desember 1691 blir hun begravd (jfr. innlegg 12). Jeg har sett under Bragernes, men kan selvsagt ha bommet. Det hadde vært moro å finne ut litt om hennes opphav, også! Kanskje hun ikke var fra Drammen (har sett under Strømsø), sånn at de giftet seg et annet sted???? Ville tro at de giftet seg rundt 1686-88,håpefull hilsen fra Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.