Gå til innhold
Arkivverket

[#81881] Hjälp att finna familjen i folkräkningen 1900

Gjest Marie Bråthen Birath
 Del

Recommended Posts

Hej!Jag har letat i folkräkningen år 1900 efter en Martin Olsen född 1842 och Kristine Andersen född 1840. Dessa har en dotter Amanda Olivia Olsen som är född i Tistedal 1879-04-10. Men ingen av dem har jag lyckats finna i folkräkningen 1900!!Finns det någon vänlig själ som skulle vilja göra ett försök att finna dem?Amanda Olivia gifter sig 1905 i Tistedal med min farfars farbror, Magnus Johannesson och denna vigselannons har jag fått hjälp att finna.Vore jätteglad om jag kunde få lite hjälp att spana vidare efter Amandas far och mor...Hoppfulla hälsningar från Marie Bråthen Birath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei ! Jeg fant en familie i 1885 tellinga for Fredrikshald, Søndre Tistedalen, Gardnr 1114 Mno.803, Sagbrugsforeningen som kanskje kan stemme. Både Martin og Amanda stemmer, men konens/morens navn stemmer ikke -kan Martin ha vært gift 2 ganger? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Turid!!Jag tror att jag kan ha läst fel på moderns namn i vigselannonsen... Jag tror du har hittat rätt familj!I annonsen stod det att Martin var sagarb. så det känns som om detta stämmer väl överens med familjen du hittat!!Tusen tack för snabb hjälp!!!Glada hälsningar från Marie Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Narten

Det er nok rett familie. Klaudia Christiane Henriette Andersdatter, Haaby, f.30.10. 1839 i Berg.Foreldre; Anders Olsen, Haaby f.1790 i Halden og Marie Sørensdatter f.1795 i Berg. Martin Olsen er f.30.10. 1842 i Halden Foreldre; Toline Brynildsdatter og Ole Johannesen, Tistedalen. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tack både Turid och Terje!!Woow - vad snabbt jag fick hjälp. Jag är jätteglad för att ni tog er tid att hjälpa mig med detta!!Nu längtar jag efter folkräkningen 1910 - får se om jag kan klara av att hitta dem där!! Under tiden ska jag leta i de gamla kyrkböckerna efter de andra - nu när jag vet lite mer var jag ska leta...Tack så jättemycket!!Ha det gott!! / Mvh Marie Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.