Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82055] Vedr. Elen Andersdatter fra Bærum / Holtet under Bogstad

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Er det noen som kan hjelpe meg vedrørende Elen Andersdatter født i Bærum omkring 1819. Hun er datter av Anders Olsen. Har prøvd å titte i kirkeboka for Bærum, men beklagerligvis er jeg ingen apoteker, så jeg sliter med å lese hva som er skrevet

Gjest Laila Kornstad

Hammersmed Anders Olsen Sildstrøm? og hans kone Marte/Maren Eriksdatter ankom til Asker fra Eidsvold i 1817. Se 1817 nr. 21 og 22 på høyre side:Kildeinformasjon: Akershus fylke, Asker, Ministerialbok nr. I 6 (1814-1824), Innflyttede 1815-1818, side 313. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Gjest Rolf Jerpseth

Mitt forrige innlegg er antaglig/muligens feil. Jeg har nå sakset dette: 'Til Eidsvold prestegjeld hørte ogsaa Hurdalen og Feiring indtil disse sogn i henhold til reskr. 12 mars 1777 blev fra skilt og oprettet til eget sognekald. Eidsvold kaldsarkiv gik tapt ved prestegaardens brand 8 jan. 1877.'At bøkene ble brent med en brann 1885 har jeg notert tidligere uten å ha oppgitt kilde. (Skam meg!).

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.