Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82183] Rasmus Arneson Sætre

Recommended Posts

Gjest Per J. Nestås

Dette blir vanskelig. Jeg har Rasmus Arneson Sætre som utgangspunkt for mine oldeferdre Lars Pedersen Grove F 1829 og Ole Johannesen Nestås F 1825 begge på Voss.Jeg sliter med å finne logiske/troverdige fødselsår for Rasmus Arneson Sætres nære etterkommere. Jeg har han gift med Anne Nilsdatter Gjelle og 4 barn. Mine kilder er i det vesentlige FS.Jeg trenger din hjelp !

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/167519-82183-rasmus-arneson-s%C3%A6tre/
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Her er det som står i Vossaboki http://ullstad.com/ om Rasmus Arneson Sætres nærmeste familie:--- side 398 ---'I 1591 var Nils og Rasmus leiglendingar, og 1597 betalte Rasmus tridje års bygsel for 2 laup med 2½ mark 22/3 skill. Han er ofte skriven som leiglending 1603-1636. Han var son. åt Arne på Setre og truleg g. m. dotter åt Nils Gjelle. Rasmus betalte tridje års bygsel 1610, 1613, 1616 og 1619 for 2 laup, kvar gong med 2 dalar. Han åtte ½ laup rug 8 mark smør i 1611 og 1 pund i 1614. Rasmus hadde borni: Anna, g. fyre 1645 m. Tormod Torgeirson Glymme, Gundele, g. fyre 1645 m. Brynjulv Styrkson Rokne, Sjur og truleg fleire.'Kan nevne at to av barna til Rasmus - Anna og Sjur - begge er mine stamforeldre, så all info her er av interesse.

Gjest Per J. Nestås

Hei LarsJeg har følgende fødselsår: Rasmus F 1591, Anne F 1595. Barn: Gundele F 1607 (mor 12 år ulogisk) Sjur f 1610 (mor 15 år ulogisk) Marta F 1617 (mor 22 år logisk) og Anna F 1620 (mor 25 år logisk) alle F år er fra FS.Gundele og Marta finner jeg ikke gift. Anna finner jeg gift med Tromod Torgeirson Glimme F 1600 (20 år før sin kone) og Sjur giftet seg med Marit NN.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.