Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82205] Hvordan finne igjen Maren Gulbrandsdatter f. 1842 Vinger i Hedmark i USA?

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Ser ut som jeg endte opp med to kandidater, en i Winnebago, Iowa, og en i North Dakota.Her er paret i Winnebago, Iowa fra 1900 census, de er fremdeles barnløse, han er fotograf. Hennes data er endret vesentlig fra 1900 census.1930 United States Federal CensusName: Caroline DalenHome in 1930: Buffalo Center, Winnebago, IowaAge: 55Estimated birth year: abt 1875Relation to Head of House: WifeSpouse's name: John DalenRent/home value: owned 4.000Age at first marriage: hun 25, han 22 årParents' birthplace: NorwayHousehold Members: Name AgeJohn Dalen 57 Caroline Dalen 55

Gjest Kurt Østbye

Her er familien i North Dakota (se innlegg 24)1910 United States Federal CensusName: Kari DalenAge in 1910: 39Estimated birth year: abt 1871Birthplace: NorwayRelation to Head of House: WifeFather's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: NorwaySpouse's name: Ole O DalenHome in 1910: Sarnia, Nelson, North DakotaMarital Status: MarriedRace: WhiteGender: FemaleHousehold Members: Name AgeOle O Dalen 48 Kari Dalen 39 Clara Meri Dalen 6 Oscar Dalen 4 Helma Dalen 3 Henry Dalen 1 Embaik Kampen 27 Willie Sitz 25

Gjest Solfrid Vestaberg

Fant to av barna på samme plass Oscar og Henry, så da spørs det om de døde mellom 1920-1930. Skulle ha funnet en vielse for Gurine og Lina, men det blir vel vanskelig. Vet ikke hvor mye som er tilgjengelig i de forskjellige statene på nettet.

Gjest Hanne Line O. Eide

For å sjekke de i North Dakota, så kan man muligens finne de i North Dakota Death Index og ev med fødselsdato: https://secure.apps.state.nd.us/doh/certificates/deathCertSearch.htmFor Iowa er 1925 tellingen bra (ancestry.com), der står navn på foreldre.Men overgang fra Gurine til Kari/Carrie er litt uvanlig, men sikkert ikke umulig.

Gjest Finn Sollien

Thor og Solfrid. Jeg har ikke arbeidet med denne saka etter at familien fra Vestaberg emigrerte. Jeg har kontakter i Wisconsin som har hjulpet meg, og jeg har gitt bistand tilbake. Regnet med at du Solfrid arbeidet intenst med å løse dette. Mvh. Finn Sollien.

Gjest Finn Sollien

Thor og Solfrid. Jeg har ikke arbeidet med denne saka etter at familien fra Vestaberg emigrerte. Jeg har kontakter i Wisconsin som har hjulpet meg, og jeg har gitt bistand tilbake. Regnet med at du Solfrid arbeidet intenst med å løse dette. Mvh. Finn Sollien.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.