Gjest Oddbjørg Brænd Skrevet November 8, 2010 Del Skrevet November 8, 2010 Iver Olsen Moen/Formovold var født i 1842 i Vingelen i Tolga. Helt til høyre på sida står det skrevet noe om foreldrenes antall leiemaal. Jeg greier ikke å tyde hva det står for faren. Det som står for mora har jeg greid å tyde, og jeg har funnet igjen de to barna, Ingrid og Ingeborg.Side 22 i ministerialboka for aktuell periode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne-Lise Hansen Skrevet November 8, 2010 Del Skrevet November 8, 2010 Hei.Jeg fant klokkerboka og der står det at det er farens første leiermål: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vingelen i Tolga, Klokkerbok nr. 3 (1815-1862), Fødte og døpte 1842, side 78-79. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 2, nederst venstre side.) Så ingen ministerialbok for Vingelen.Mvh Anne-Lise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet November 8, 2010 Del Skrevet November 8, 2010 Først hvordan lage lenker [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=52784&sok=lage>Lenke lenker&nr=2&antinnlegg=20&startnr=&antall=&spraak=#anker Lenke til kirkeboka fra Tolga, s.21 nr.38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet November 8, 2010 Del Skrevet November 8, 2010 Ser ut som om det står: Opgivet av moderen selv. Om faderen ... har gjort seg skyldig i leiermaal vites ikke. Men dette er moderens 3 leiermål. Og så står det opplysninger om de 2 forrige . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørg Brænd Skrevet November 9, 2010 Del Skrevet November 9, 2010 Skal bare prøve om jeg greier å sette inn en lenkePermanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=341&idx_id=341&uid=ny&idx_side=-4>Lenke Permanent bildelenke: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørg Brænd Skrevet November 9, 2010 Del Skrevet November 9, 2010 Jeg greide det. Og heretter skal alle lenker komme med. Det var utrolig lett når en først skjønte hvordan en skulle gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts