Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82280] Søker forfedre i Brunlanes

Recommended Posts

Gjest Marie Aske

Søker forfedre i Brunlanes.Anne Nilsdatter (1737-1809) var mor til den kjente mølleren på Halle Mølle, Nils Larsøn. Hun kom fra Helgeroa. Hun ble også kalt Anne Haugene. Hvem var Annes foreldre?Aase Torbjørnsdatter (1755-1826)ble gift med Jens Gundersen, Våle Søndre. Åse kom fra Hummerbakken under Våle. Men hvem var hennes foreldre?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/167616-82280-s%C3%B8ker-forfedre-i-brunlanes/
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøvde søke på Fam. search og fant en Anne Nielsdatter oppgitt f. ca 1738 i Helleraaen, Brunlanes av foreldre Nils Eriksen og Helvig Nielsdatter.Siden det er vrfient å få inn lenker her i dag, så skriver jeg av de opplysninger jeg fant ved foreldresøk på dette foreldrepar.Barn: Anne f. ca 1728Abraham f. ca 1740Peder f. ca 1743 d. 8, jul 1786Jacob f. ca 1743Maren f. ca 1747Hans f. ca 1745 d. 14 mai 1795. Alle i Helgeraaen. Vet ikke om disse opplysningene kan sjekkes i kirkebøker.Skal se om jeg finner flere opplysninger. ( Har du sjekket bygdebøker fro Brunlans?)Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.