Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82291] Tyde og tolkehjelp for dåp i Nannestad 1858

Recommended Posts

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Hei.Har funnet en person som ser ut til å passe godt med informasjon jeg har fra før, men er usikker. Problemet er at jeg ikke er helt sikker på om jeg leser rett [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=530&idx_id=530&uid=ny&idx_side=-90>Lenke linje 109Barn: Sigvard, Foreldre: ? Martin Hansen ? og pige ????Er også usikker på hvor godt han passer med informasjon jeg har funnet tidligere. Tar like godt med alt så ingen leter unødig.Folketelling 1900 LenkeBarn1: Lenke døpte 1883, S. 6, linje 5 Barn2: Lenke døpte 1885, S. 16, linje 22 Barn 3: Lenke døpte 1888, S. 25, linje 7 Barn 4: Lenke døpte 1890, S. 36, linje 15 Barn 5: Lenke døpte 1894, S. 15, linje 20 Barn 6: Lenke døpte 1897, S. 28, linje 26 (her er jeg også usikker på foreldrenes bopel).Ekteskap:

Hei.Har et oppfølgerspørsmål. Tror jeg har funnet Sigvard sin konfirmasjon her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=531&idx_id=531&uid=ny&idx_side=-134>Lenke linje 44. Men her ser det ut som om faren heter Mark og ikke Martin. Det stemmer dårlig med dåpen

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Denne familien holdt til i Bjørke, og det er årsaken til at du ikke finner dem i 1865-tellinga. Tellingslistene fra 1865 for Bjørke sokn i Nannestad prestegjeld er nemlig dessverre for lengst gått tapt. Bare listene for Nannestad hovedsokn og Holter anneks er bevart.

9: Det forklarer saken.Jeg har også funnet Sigvards foreldre sitt ekteskap Lenke linje 25 . Her har jeg problemer med å tyde fedrenes navn. Tror brudgommens navn er Hans Sørensen, men hva med brudens far?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.