Gå til innhold
Arkivverket

[#82356] Etterslekt av Karl Andersen f:14.04.1893 i Meldal (Sør Trønderlag)

Gjest Anne Marie Smistad Kalset
 Del

Recommended Posts

Hei Magne,Aud Marion og Mariann. Da har jeg navn og tlf på han som fester graven til Karl Mogset.Da håper vi at vi får vite mer om livet hans. Mvh Anne Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei, hei!I did not know the Salvation Army has 'genealogy' ??records...I am curious what they have...'over here' the Salvation Army mostly helps with charity things (helping people 'in need')...Anne Marie, I am not sure where else to look...but of course he might be in the 1930 census...unless he is back in Norway by then...It would be good to find the WW one draft record for him...just to see what it says...I wonder what company he worked at in 1920...Ford and General Motors were in Detroit...mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei!Det er riktig så bra at du har fått så god hjelp fra Kirkekontoret her i bygda og da kan du ta det videre derifra. Jeg har snakket med to eldre damer som vet godt om Karl og at han var skomaker og hadde sit arbeide med det i et lite hus av tømmer. De to damene nevnte også at Karl hadde et handicap men det ønsker jeg ikke å nevne noe videre om her.Om og når du kontakter den som er fester på Karl sit gravsted så kan du få svar på menge av dine spørsmål.Lykke til videre.Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Patty The only thing we know is that he worked in a carfactory in Detroit.Maybe it was Ford and general motors in Detroit.Thank you Patty for your helpMvh Anne Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magne Tusen hjertlig takk for god hjelp Magne.Tror ikke jeg har greid dette uten din hjelp. Må si at dette var et bra verktøy etter leting av personer / slekt.Skikkelig moro at folk engasjerer seg.Da står det igjen å ta kontakt med han som fester graven, håper han kan gi oss svar og ikke minst få høre om livet til Karl. En stor takk til Mariann og aud Marion også. Og skulle det være noe mer av interesse så er jo det supert. Mvh Anne marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.