Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82422] Hvor flytter denne fyren i Sverige?

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Karl Gustav Nilsson var ført hos sin stefar på Kolsgård i Vestre Ämtervik, overført til Obefintliga i 1890, siden står det at han flytter et sted i 1891, men jeg klarer ikke tolke navnet. Jeg finner ham heller ikke i utflyttingslisten. Källa: Västra Ämterviks kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/VA/13643/A I/16 (1891-1895)Hvilket sted reiser han til?

bilete10447.jpg

Gjest erling t. endresen

Det kan være det.Nå fant jeg at han er inn flyttet til Skiøn fra Umeå landsforsamling den 06.11.1891. Finner han i innflyttingslengden i Skiøn, men ikke som utflyttet fra Umeå. Han var da blitt gift den 01.11.1891, uvisst hvor. Kona het Olivia Kristina Nøyman (?) f. 1873 i Sundsvall.Jeg finner familien i Skiøn i 1900, da med 2 sønner. Ved Karl Kristians fødsel bodde de i Byn.

Gjest erling t. endresen

Källa: Umeå landsförsamlings kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/HLA/1010219/A I/21b (1886-1895)Jeg finner ham innflyttet direkte fra V. Ängervik i Värmland til Umeå landsf., bosted Obbola Ångsäg, og de ble viet der 12.07.1891 før de flytter til Skiøn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.