Gå til innhold
Arkivverket

[#82550] Kanuta Knudsdatter Hulvåg f.9.3.1831 Averøy MR

Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Anne-Lise.Håper det kommer noen med flere barn,skal ta meg tid å sjekke mere snart,men er jo takknemelig for alle innspill.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg har nå gått tilbake til Knut Knudsen og Ane Jonsdatter og sett på barna deres:Christi – døpt i september 1816; da bodde Knud Knudsen på Ellevsøen - Møre og Romsdal fylke, Kornstad i Kvernes, Ministerialbok nr. 570A04 (1789-1819), Døde og begravede 1816, Fødte og døpte 1817, side 383-384. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16097&idx_id=16097&uid=ny&idx_side=-156>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er dåpen til datteren Anne Maria i 1818 - Møre og Romsdal fylke, Kornstad i Kvernes, Ministerialbok nr. 570A04 (1789-1819), Fødte og døpte 1818, Døde og begravede 1818, side 389-390. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Knud, 1823 (ser i alle fall ut som det står Knud, oppkalling etter farfar) - Møre og Romsdal fylke, Kornstad i Kvernes, Ministerialbok nr. 570A05 (1819-1829), Fødte og døpte 1823-1824, side 60-61. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeJohn, døpt 27. august 1826 - Møre og Romsdal fylke, Kornstad i Kvernes, Ministerialbok nr. 570A05 (1819-1829), Fødte og døpte 1826, side 110-111. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for hjelpen Grethe og dere andre,ser ut som vi er på rett spor.Må ta kvelden nå,tidlig opp i morgen god nattmvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg har funnet to barn til av Jakob Nilsen og Kanuta Knudsdatter:Ane Marta, 20. april 1862 - Møre og Romsdal fylke, Kvernes, Ministerialbok nr. 568A11 (1854-1868), Fødte og døpte 1862, side 103. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2282&idx_id=2282&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-108>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Martinus, 12. mai 1867 - Møre og Romsdal fylke, Kvernes, Ministerialbok nr. 568A11 (1854-1868), Fødte og døpte 1867, side 173. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Lurer på om det er Martinus som emigrerer her – Kristiansund, 1887 - LenkeKan dette være Jacob (Nilsen) Løvø i Kristiansund i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Grethe og takk for fin hjelp. Det kan nok stemme med Jakob i Kristiansund,skal se om jeg finner Kanuta død,og evnt.utflytting på Jakob eller begge to.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Spørsmål:Ble Karen Jakobsdatter f.30.7.1863 på Folland gift med Ole Johan Halvorsen f.1863 på Stene se par nr.14 Lenke er det riktig Karen,datter til Jakob Nilsen og Kanuta Knudsdatter Hulvåg?Står at hun er født på Kjøl i Eide?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Anne-Lise.Jeg blir litt forvirret med de foskjellige etternavn,faren døde i Kristiansund den 6.5.1902 og hadde da etternavnet Løvø,det var jo en plass de hadde bodd på når de fikk Martinus den 21.1.1867.Det er jo nærliggende å tro at det er riktig Karen etter som jeg ser på FT for MRmvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, hun som er døpt her: Møre og Romsdal fylke, Kvernes, Ministerialbok nr. 568A11 (1854-1868), Fødte og døpte 1863, side 120. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 132)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Anne-Lise.Er vi da enige om at hun giftet seg med Ole Johan Halvorsen Stene?Jeg ser ingen annen som passer inn.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Samtidig bor disse her også, med far, Jacob, mor Kanutta Knudsdatter og datter Karen Maria:LenkeFor å finne ut om det er denne Karen som gifter seg, må en lete i dåper i Eide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Anne-Lise. Kjøl og Eide ligger på fastlandet rett ved siden av Averøy,ikke langt fra Atlanterhavsveien som du burde ta en tur på.Det var ikke lange roturen over sundet når man skulle finne seg kone den gangen.Jeg har nå giftet Karen bort til han Ole Johan Halvorsen Stene.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja - en kan jo 'slette forbindelsen til partner', om det er feil... :-) Vet du hvilken kirkebok som dekker området hvor Eide ligger, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det var samme sted.. Her er den andre Karen, med far Jacob Necolaisen Strøm: Møre og Romsdal fylke, Kvernes, Ministerialbok nr. 568A11 (1854-1868), Fødte og døpte 1864, side 123. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 164) Det er nok ikke 'din' Karen som gifter seg, da. ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Nei - dementerer det siste. Karen Marie Jacobsdatter fra Eide med far Jacob Necolaisen er ugift i 1900: LenkeDessuten sto det Jacob Nilss. på faren ved vielsen, så om det ikke er andre å velge mellom, har du nok rett, Arnfinn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Anne-Lise.Tror nok at vi har riktig Karen.Det skal ikke være så lett,og i tillegg så skriver også noen av presten litt rotete.Eide tilhørte Kvernes der er det bare 2 bøker Kvernes/Eide fra 1878-1899.Et annet spørsmål ang etternavn,faren til Karen Jakob Nilsen Sørset eller Sørsæt på Averøy f.15.6.1825 på Sørset i Kvernes Pr.gj Kornstad Sokn MR,blir da Sørset brukt på barna også,det bruker jeg,ellers blir det vanskelig med fødsler på div.plassermvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, det kan være vanskelig. Jeg er enig med deg i å kalle ham Jacob Nilsen Sørset/Sørsæt. Lenke Jeg også skriver stedet de er født som navn i slektsprogrammet. (Da blir det av og til forskjellige 'navn' på søsken.) Det går an i mitt slektsprogram (Brother's Keeper) å legge inn alternative navn, slik at alle variantene kommer opp ved søk på navn. Siden mange har bodd på flere gårder, blir det kanskje lettere å finne dem igjen ved å bruke den funksjonen.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Anne-Lise. Jeg bruker Family Tree Maker og der er det også mulighet med alias.Jakob Nilsen Sørset alias(Løvø)døde den 6.5.1902 i Kristiansund N MR som enkemann,finner ikke noe utflytting på de,men kanskje Kanuta var død før Jakob reiste til byen,ikke lange veien dit fra Averøy.Får lete litt videre ved anledning. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei igjen Trenger hjelp til å tyde hva som står på oppholdsted på Kanuta Knudsdatter alias Løvø død den 27.1.1870 øverste linje her Lenke Ingen begravelsesdato?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.