Gå til innhold
Arkivverket

[#82550] Kanuta Knudsdatter Hulvåg f.9.3.1831 Averøy MR

Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Folland er nevnt som et av gårds-/bruksnavnene i forbindelse med Jakob Nilsen og Kanutte Knudsdatter. I 1862 fikk de en datter som ble døpt Ane Marta (se innlegg 30). Jeg lurer på om det Ane Marta jeg har funnet her blant begravede i Kvernes i 1862 – se nr. 144 - Møre og Romsdal fylke, Kvernes, Ministerialbok nr. 568A11 (1854-1868), Døde og begravede 1862, side 361. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2282&idx_id=2282&uid=ny&idx_side=-369>Lenke Permanent bildelenke: LenkeAne Marta er i alle fall ikke med i f.t. 1865. Da lillesøsteren Karen Jakobsdatter ble konfirmert i 1878, sto det Folland som hennes fødested - Møre og Romsdal fylke, Kornstad i Kvernes, Ministerialbok nr. 568A12 /2 (1878-1884), Konfirmerte 1878, side 258. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er konfirmasjonen til sønnen Nils Edvard, født 1860 – se nr. 12 (nest nederst til venstre) - Møre og Romsdal fylke, Kvernes i Kvernes, Ministerialbok nr. 568A12 /1 (1869-1884), Konfirmerte 1876, side 234. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Grethe. Det stemmer at Ane Martha f.30.1.1862 ikke var med på FT 1865 hun døde 1.5.1862 på Folland,som du har link til,plass sydvest på Averøy ut mot storhavet.Da finner ikke jeg flere barn siden Kanuta døde 27.1.1870 Da er det bare å følge opp de som går videre.Bra jobbet Anne-Lise,Borgny og Grethemvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Martinus forsvant over dammen, Karen ble vel gift, og da gjenstår Nils Edvard... Det synes å være huller i utflytterlistene for årene etter at Kanutta døde. Jeg har ennå ikke funnet Martinus konfirmert i Kornstad/Kvernes, kanskje han ble med faren til Kristiansund og ble konfirmert der?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Grethe.Det var nok mange som ikke melte ifra når de flyttet inn/ut det har jeg erfart,gjelder ikke bare der.Martinus emigrerte fra Kristiansund.N så det er jo en mulighet for at han er Konfirmert der,det skulle vel skje rundt 1882?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Vorpbukt

HeiSørset og Kjøl hører begge til Eide kommune i dag.Håper denne linken virker. LenkeEr ikke kommet ut bygdebok for Averøy for den delen dere holder på med her. Sørset og Kjøl er omtalt i Eidebok nr 1Mvh Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Borgny og takk for linken som jeg kjenner fra før.Vet du om boken til Johnny Lyngstad er ferdig?Skulle gjerne sett flere Kirkebøker fra Lyngstad/Eide hvor jeg har slekt etter min tante Sigrid Konstanse Martinsdatter Sandø f.7.7.1919 som ble gift med Lorentz Olai Eliasen Lyngstad f.17.5.1917 på Vollen/Lyngstad,mangler datoer på hans søsken.Har ganske mye aner her.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for opplysningen Borgny.Blir nok spennende å lese den boken,håper jeg ikke bommer for mye på noen av anene.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.