Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82574] Elisabeth Hansdatter i Bodø 1819 - Hvem var hun?-

Recommended Posts

Åhhhhh! Jeg leiter meg forderva! Hvem var Elisabeth Hansdatter???Elisabeth Hansdatter var gift bodde på Givær (ei øygruppe og fiskevær midt i Vestfjorden i Bodø kommune) når hun 30. mai 1819 bar et 'ektefødt' barn til dåpen i Bodø. Barnet var Hans Johan Christian Hansen, og barnefaren og ektemannen het Hans Olai Hansen Givær. (1788-1833).Barnedåpen her: LenkeMen hvem var Elisabeth Hansdatter???Kan noen hjelpe meg med å finne vielsen hennes?Fikk hun flere barn med Hans Olai Hansen?Når og hvor døde Elisabeth Hansdatter?Takknemlig for all hjelp!

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Hei Jon!Kilde: 'Bodin bygdebok II-1 for Væran' av Terje Gudbrandson. Side 124 (Givær) og 183 (Sørvær)Lisbet Hansdatter datter av Hans Jensson, bruker av Jensgården i Sørvær, dp.1756-grvl.1799 og Jartrud Mikkjelsdatter fra Vokkøya, dp.1753 -grvl 1823. Lisbet dp. 30/7-1786 -d.18/7-1839. Hun fikk også Ane, f.1812- d.1813 med Hans Olai Hansson.Håper dette kan hjelpe deg litt videre.

Jamen - jammen - dette er jo heeeeelt fabelaktig - tusen, tusen takk -da vet du kanskje hvem hennes svigermor var også?Kirsten Olsdatter f. ca. 1744 - død på Givær 1816(som enke etter Hans Danielsen som døde i 1799.)Takk igjen!

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Kilde : samme bok, side 118 under Olagården, Givær.Kjersten Olsdatter fra Hopen, dp. 20/2-1746 og grvl. 5/5-1816.Da må vi evt videre i Bodin bygdebok for Tverrlandet, men du vil vel lete selv i kirkebøkene først.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.