Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82618] Svensk musikus Carl Fredrik Fribergs død

Recommended Posts

Gjest Tor Ellefsen

Jeg har klart ved god hjelp å finne frem til mange hendelser i hans liv, men han var en farende fant over hele Østlandet, og hans endeligt har jeg ingen oversikt over. Skulle noen kunne hjelpe? Hovedtrekkene er:1813 (0 år) Født i Kristianstad i Sverige, opphav foreløpig ukjent. Oppgitt far ved eget giftemål, Jonas Fredrik Friberg. 1838 (25 år) Reiser til Norge som hingsrider og musikus (Militærmusikant). 1846 (33 år) Giftemål i Oslo med Elise Grue (50 år). 1852 (39 år) Besvangrer Mariane Pedersdatter i Porsgrunn. 1862 (49 år) Politiavhør i Bergen; opplyser fødselsdag 13. mai 1813 og egentlig navn er Silverstad (??). 1865 (52 år) FT viser at han er logerende i Kongsberg. 1875 Finnes ikke i FT, finner han iallefall ikke.TOR

Gjest Grethe Flood

Hei, her fant jeg ham i registeret til Heimstavnsprotokollene for Bergen[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=fg12011854&personpostnr=5149&merk=5149>LenkeHer er hjemstavnsforhøret som kan inneholde en del personalhistorisk stoff -Lenke og

Gjest Tor Ellefsen

Grethe, Takk skal du ha, men det er det forhøret jeg har fått det meste ut av allerede. Men siden han ser ut til å være en vidløftig kar - med mange oppholdssteder - kunne det jo tenkes at noen hadde støtt bort i ham ved hans død. mvh TOR

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.