Gå til innhold
Arkivverket

[#82624] Gulbrand Jonsen, Nordre Ammerud. Ca. 1753-1812

Gjest Inger Karin Haarbye
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Karin Haarbye

Han er en av mine 'stamfedre', og bor på Nordre Ammerud ved folketelling 1801, 48 år gammel. Broren Ole Jonsen 46 år bor der, dessuten faster Mari Gulbrandsdtr. 80 år.Gulbrand er i sitt 2. ekteskap med Mari Jacobsdtr., flere av deres felles barn bor der.Jeg vet endel om Gulbrand, men ikke hvor han kommer fra eller hvor/når han ble født. Han ble først gift med datter av tidligere oppsitter på gården (Ole Christopherson), Berthe Olsdtr. i 1781. De har en datter sammen, Karen f. 1782. Berthe dør i 1784, og et drøyt år senere gifter Gulbrand seg med Berthes unge niese, Mari Jacobsdtr.Gulbrands faster Mari Gulbrandsdtr. var gift med den tidligere oppsitteren Ole Christopherson på deres eldre dager, så jeg antar at hun er årsaken til at Gulbrand kommer inn i denne familien.Ut fra opplysningene i folketellingen 1801 kan Gulbrands far antagelig hete Jon Gulbrandsen. Ut fra angitt alder bør han være født rundt 1753.Jeg har kikket på konfirmerte i Aker 1749-1805 (digitalarkivet, database), men der finner jeg ham ikke.Er det noen som har opplysninger som kan hjelpe meg litt videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.