Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82652] Stephen Larsen, Sørvær, Gildeskål, Skifte 1752

Recommended Posts

Gjest Arild Køhl

Hei Jeg vil ikke påstå at Mali Pedersdatter er nevnt som arving, men hun har fått utlagt en sauskinnsfell av verdi 1Rdl. Dette kan jo være en tjenestepike som utestående lønn f.eks. Når du ser på summene som arvingene fikk så var jo de på over 200 rdl.http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24939/285 Skiftet starter her på høyre side

Gjest magne jensen

Virket ikke lenke? Prøver på nytt. Skifteprotokoll 1745-1753 (side 283) Lenke Stephen Larsen var gift med Margrete Nielsdatter (Røberg). Stephen og hans familie har vært debatert flere ganger her i forumet.

Gjest magne jensen

Takk for hjelp. Har satt meg fore og lære gotisk skrift. Har begynt med dette skiftet. Har ikke kommet serlig langt som dere skjønner. Dette blir jo lokalhistorie for meg. Mange 'sentrale' personer i Fleinvær blir skiftet etter like etter 1750.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.