Gå til innhold
Arkivverket

[#82654] johan jonassen og sara ?

Gjest terje gillesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Hei. -- Jeg har notert at Jens Nilsen Sirijord var g.1.m. Karen Jacobsdr., sk. 1760. Foreldre ukj. - De hadde barna 1. Berete, - 2. Kirsten, - 3. Johanne, - 4. Nils, f.c. 1759.Jens Nilsen blev så g.2.m. Gjertrue JOensdr., fra Trettbakken i Hemnes. Hun døde 1761. - Ingen barn.Jens NIlsen blev så g.3.m. Karen Larsdr., foreldre ukjent (?) -- Deres barn: 5. Cornelius f.c. 1763, g.1.m. Inger Tomasdr. (Hass.) - 6. Lars, f.c. 1766, Stamnes. - 7. Jacob f.c. 1778, d. før 1803. - 8. Ane, d. før 1825, g.m. Jacob Joensen Holmvika, sønn av Joen Olsen Holmvika, (fra Sirijord.) - 9. Gjertrud , sk. 1820, g.m. Jonas Hemingsen Sørra. -Jeg vet ikke hvor mye dere har om disse, men det kunne kanskje medføre noen forvirring, at det både var en Cornelius Jensen og en Cornelius Joensen i denne slekten. Vet ikke hvor dette navnet kom ifra. -- Ellers var det åpenbart en del forbindelse både til Hemnes og Vefsn. Berete Jensdr. Sirijord, se. 1. ovenfor, var g.m. Nils Østensen fra Nilsskog i Vefsn. sk. 1759. -Holmvika er ellers en del av gården Sirijord. - M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Alv Edvardsen

Hei. - Jeg har ikke forsket spesiellt på denne slekten, da det ikke er min slekt. Det jeg har, har jeg satt opp for å få en liten oversikt over folket på gården jeg bor på og for å ha litt oversikt over nabolaget. - Men kanskje andre kan hjelpe ? -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.