Gjest Otto Jørgensen Skrevet November 25, 2010 Del Skrevet November 25, 2010 Lars Altern hadde et innholdrikt liv, se hans egen biografi LenkeDet stor spørsmålet er imidlertid her; hvilken uniform er dette og for hvilken grad? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else B. Rustad Skrevet November 25, 2010 Del Skrevet November 25, 2010 Samme spørsmål ligger her på DIS-slektsforum:Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet November 25, 2010 Del Skrevet November 25, 2010 Selvfølglig, men det har sin spesielle grunn og er helt bevisst gjordt av meg. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet November 27, 2010 Del Skrevet November 27, 2010 I og med at Lars var officer i Sør Afrika og da tilknyttet den Engelske her, er det vel stor sansynlighet om at uniformenen også var tilknyttet den perioden og løsningen er nok å finne blandt de engelske uniformer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet November 27, 2010 Del Skrevet November 27, 2010 Har ikke forstand på dette, men lenker ved en side likevel.Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Nytt bilde!!Dette er bilde av en kar ved navn Bernhard. Mer vet jeg ikke om personen enda.Så vidt jeg kan lese under bildet, så er det fra Harstad.Noen ideer om uniform og person? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Kanskje dette er Bernhard i 1910 Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 I og med at bildet ligger i et familiealbum og ettr så langt jeg vet, er det er ingen med navn Holmen, så tror jeg ikke det kan stemme. Desverre ser det ut til at levende slktninger ikke vet annet Bernhard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rita Andreassen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Hei. Lurer på om ikke luen til 'Bernhard' tilhører Forsvarets musikkorps Harstad. Har du noen i slekta som kan han tilhørt der ?Rita Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hlge Haalaasaete Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Uniformen er ustelt. De hadde vel strykejern dengang også ? Behøver ikke å være militær i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Helt ukjent. Siden dette er konas slekt er det vel begrenset hva jeg vet, men slekta har vi diskutert mange ganger og aldri hørt at noen har musikalske.Jeg vet at en annen person var på Underofficerskolen i Harstad, men han døde på Harstad sykehus.Muligens har du koblet noen grå Celler hos meg, som bør arbeides mer med.Var det underofficerskole i Harstad? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hanne Ludvigsen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Uniformen er mod 1914.Kan ses inne på festningsverk forumet :)http://www.festningsverk.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hanne Ludvigsen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Lett våpen jakke mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rita Andreassen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Hei. Bare en opplysning - Det fantes også Underofficerskolens musikkskole som ble stiftet i 1899.Rita Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Desember 12, 2010 Del Skrevet Desember 12, 2010 Mulig at her kommer frem noe ukjent sider i familien. Prøver å finne denne aktiviteten i FT1910 men det synes håpløst :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Desember 13, 2010 Del Skrevet Desember 13, 2010 til (6)Så langt har jeg avklart at dette er Bernhard Johannes Iversen født 23 okt 1889 i Digermulen, Valvåg, Tjeldsund og at han døde mens han gikk Underofficerskolen i Harstad 23 feb 1910. Jeg har ikke funnet hans dødsfall i kirkebøker eller evt. militære kilder. Dette er fra muntlige tilbakemeldinger.Er det noen som kan begrefte sluttens av hans liv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carsten Schanche Skrevet Desember 13, 2010 Del Skrevet Desember 13, 2010 23-2-1910 stemmer Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carsten Schanche Skrevet Desember 13, 2010 Del Skrevet Desember 13, 2010 En gang til Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Desember 13, 2010 Del Skrevet Desember 13, 2010 Hjertelig takk. Den fant jeg ikke da jeg lette. :-)Men hva døde han av? Mav.....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carsten Schanche Skrevet Desember 13, 2010 Del Skrevet Desember 13, 2010 Mavetuberkulose (tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Desember 13, 2010 Del Skrevet Desember 13, 2010 Hjertlig takk. Jeg tror vi går for den :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Januar 4, 2011 Del Skrevet Januar 4, 2011 Nok en stilig kar i Uniform som jeg ikke kjenner med må være i slekta til min kone. Bildet er tatt hos Helga Wikborg i Trondhjem. Ellers er her ingen merknader til bildet. Fortsatt hvilken uniform og kjenner noen til karen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts