Gå til innhold
Arkivverket

[#82783] Folketelling-telling; kor mange -

Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Gjerstad

Hei.Etter eit raskt, tilfeldig oppslag på garden Oma ytre i Strandebarm, fann eg feil fødeår på 2 syskjen. Føde-datoane var rett, men åra var høvesvis 1 og 6 år feil.(dette jfr. skanna kykjebøker)Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Populære Dager

Gjest Per-Olav Broback Rasch

Lenken til FT1910 på forsiden til Digitalarkivet gir feilmelding. Tar man bort 'www.' i lenken funker den utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

(53): Vi har nettopp oppdaget det. Alt fungerer når man starter med digitalarkivet.no, men med www.digitalarkivet.no blir det visst tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete kjølgård

Ja dette funket,lenken til Kristian som Kirsti sa. Fant min farmor og min morfar men nå er oldefaren min borte og han levde til 1940 så ett sted må han være. Men det må nok til nytenking her og litt prøving og feiling der. Men moro er det lell, og så er det jo så greit når man får så god hjelp av dere.Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Skuffet over muligheten til å bla når det er flere sider som resultat på søket.Ikke egnet for de som har litt motorikk-problemer mmed 'musehanda' :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til (24):Jepp, folk vart gjerne fødde baklengs på den tida :-))Elles vil eg berre takka for utlegging av endå ein eminent database. Ein del småplukk vil vi sjølvsagt finna, men her må vi hugsa på at ein del feil _neppe_ skuldast Riksarkivet, men kanskje er 100 år gamle; dvs. frå då tellinga vart gjort. Og dersom ein ser ein feil, så kan den som oftast også rettast opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Gratulerer og takk!Etter en rask runde har jeg funnet feil i fødseldato/ sted i forhold til kirkebøkene på noen av mine.Blir det opprettet et 'feilregister', eller blir det stående som nå?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

(60): Det skal bli korrekturmuligheter etter hvert, men her som ellers gjelder at originalens opplysninger har forrang. Og det er vel ingen som har tittet på den ennå :)Som Terje er inne på i (59): Det er opplagt mange detaljfeil i originalmaterialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg har oppdaget en oldemor som mangler (f. 1892), men som definitivt levde, så enten mangler hun i originalmaterialet også, eller så er hun uteglemt ved registreringen.Ellers er jeg storfornøyd: Har funnet mange som virkelig har rørt på seg siden siste telling i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Kan eg få oppfordre ein av dei ansvarlege her til å lage ein tråd for spørsmål og kommentarar slik at eg slepp å få innboksen full av meldingar om nye innlegg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Innlegg kan lett drukne hvis trådene blir for lange, så vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å opprette en samledebatt for 1910.Vi håper at alle som har spørsmål, problemer, ris eller ros om 1910-tellingen oppretter egne temaer. På den måten får spørsmålstilleren også e-postvarslinger når vi svarer.Er det flere som har samme problem, kan en selvsagt bli med i en allerede startet debatt om den akutelle problemstillingen.Spørsmål og problem dere vil Digitalarkivet skal svare på, må dere legge i Arkivforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.