Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82786] Å bla i 1910

Recommended Posts

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Bernt Jenssen

For de som vil søke på gamlemåten, så er denne linken den som jeg har benyttet mest, her kan en også søke i 1910 tellinga. Lenke En annen ting jeg ser i FT. 1910 er at en IKKE må stole formye på fødselsdatoene som en oppført. Har allerede funnet mange som ikke samsvarer med hva det står i kirkeboka! Må sjekkes mot kilde!

Gjest Anne Lise Hovdal

Noen som klarer å finne min tipptippoldemor Gurina Andersdatter født i Stjørdal 15.01.1825? Hun døde 10.11.1916, og ble gravlagt 23.11.1916. Så hun burde være der, og ved folketellingen 1900 var hun i Værnesmo i Stjørdal. Jeg har prøvd alle mulige søkemåter på RHD, og med fødsdato og fødselsår på folketellingen på Digitalarkivet.

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja det var henne du fant både i 1900 og 1910. Kom ikke på at hun selvfølgelig hadde ektemannens etternavn ved folketellingen 1910(ektemannen Olaus Bendiksen døde i 1903). Men det er jo ikke så rart jeg ikke fant henne ved søk på fødselsdato da, for den har jo blitt 'riv ruskende gal' ved folketellingen 1910. Det må likevel være henne, for navnet på barna hennes som er der stemmer.

Gjest Leif Erik Otterå

Folk ble visst gamle før i tida. Her er en handelsagent som var født i 1761 :-) [url="http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392006367/>LenkeDet var nok en opplagt skrivefeil, men så er det en gammel enke, oppgitt født i Finland i 1797, med to utropstegn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.