Gjest Tore S. Falch Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Til (49) og (50) - og (46):Ja, beklager - jeg mener stjerne (*). Og hvis man kjenner fødselsår og fødselsmåned, men ikke fødselsdag, kan man søke ved å skrive 'åååå.mm*'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Leif Salicath Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Finnes det noen oversikt over yrker ?Jeg fant et pussig et : Tandpudser (min far 13 år gammel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bernt Jenssen Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 For de som vil søke på gamlemåten, så er denne linken den som jeg har benyttet mest, her kan en også søke i 1910 tellinga. Lenke En annen ting jeg ser i FT. 1910 er at en IKKE må stole formye på fødselsdatoene som en oppført. Har allerede funnet mange som ikke samsvarer med hva det står i kirkeboka! Må sjekkes mot kilde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Øystein Bredal Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Er de som eventuelt måtte befinne seg i det miltære å finne i 1910-tellinga? Og hvor kan man i så fall lete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Bladd litt i bokji fra egen bygd, og finner et par stedsnavn jeg lurer på: Kjøtø (er det Tjøtta eller noe annet), og så er det Indre Kvarø, hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Fant et litt artig yrke på ei dame:-)Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tor Mathisen Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Til (55) Indre Kvarø er vel Indre Kvarøy i Lurøy i Nordland. Et sentralt sted tidligere med blant annet anløp av hurtigruta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Takk for det Tor, har kikket litt på de som bodde ved Foldals Verk i 1910, og det var 3. stk. fra Indre Kvarø. Og da er kanskje Kjøtø Tjøtta, er vel ikke langt unna Kvarø kanskje?Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 58, Unnskyld, 2 fra Indre Kvarø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Er det noen her som klarer å finne Rathkes gate 5 i Oslo. Jeg finner ikke gata, og heller ikke personene som bodde der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne B. Kristiansen Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Den er nok blant de manglende listen som er i 1910 tellingen. Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet Desember 2, 2010 Del Skrevet Desember 2, 2010 Takk Arne. Jeg glemmer alltid å se på den siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Lise Hovdal Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Noen som klarer å finne min tipptippoldemor Gurina Andersdatter født i Stjørdal 15.01.1825? Hun døde 10.11.1916, og ble gravlagt 23.11.1916. Så hun burde være der, og ved folketellingen 1900 var hun i Værnesmo i Stjørdal. Jeg har prøvd alle mulige søkemåter på RHD, og med fødsdato og fødselsår på folketellingen på Digitalarkivet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Tonby Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Er dette henne I ft 1900 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f01714&gardpostnr=663&personpostnr=4175&merk=4175#ovre>LenkeFt 1910 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Lise Hovdal Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Ja det var henne du fant både i 1900 og 1910. Kom ikke på at hun selvfølgelig hadde ektemannens etternavn ved folketellingen 1910(ektemannen Olaus Bendiksen døde i 1903). Men det er jo ikke så rart jeg ikke fant henne ved søk på fødselsdato da, for den har jo blitt 'riv ruskende gal' ved folketellingen 1910. Det må likevel være henne, for navnet på barna hennes som er der stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Lise Hovdal Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Glemte å si takk for at du hjalp meg Anne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tor Mathisen Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Til (56) Ser på din lenke at det er noen fra Nordland som Sandnessjøen og Mo i Rana. Ja, Kjøtø er ikke så langt fra Kvarøy, men kort vei til Sandnessjøen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Takk til Tor i 67, så Kjøtø er Tjøtta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Takk til Tor i 67, så Kjøtø er Tjøtta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Leif Erik Otterå Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Folk ble visst gamle før i tida. Her er en handelsagent som var født i 1761 :-) [url="http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392006367/>LenkeDet var nok en opplagt skrivefeil, men så er det en gammel enke, oppgitt født i Finland i 1797, med to utropstegn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Leif Erik Otterå Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 (70) Sjekket for moro skyld den gamle damen fra Nordkapp (født i Finland 1797) i 1900-tellingen. Der står det at hun var født i 1830! Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thorbjørn Granlund Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Hei. Jeg prøvde for moro skyld å søke på min bestefar og oldefar som bodde her på stedet i 1910, men fikk bare 0 treff. Thorbjørn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aase R Sæther Skrevet Desember 3, 2010 Del Skrevet Desember 3, 2010 Eg har fått svar på spørsmålet mitt, og vil setje pris på at andre problem blir lagt i nye trådar, ok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts