Gå til innhold
Arkivverket

[#82786] Å bla i 1910

Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore S. Falch

Til (49) og (50) - og (46):Ja, beklager - jeg mener stjerne (*). Og hvis man kjenner fødselsår og fødselsmåned, men ikke fødselsdag, kan man søke ved å skrive 'åååå.mm*'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Bernt Jenssen

For de som vil søke på gamlemåten, så er denne linken den som jeg har benyttet mest, her kan en også søke i 1910 tellinga. Lenke En annen ting jeg ser i FT. 1910 er at en IKKE må stole formye på fødselsdatoene som en oppført. Har allerede funnet mange som ikke samsvarer med hva det står i kirkeboka! Må sjekkes mot kilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Bladd litt i bokji fra egen bygd, og finner et par stedsnavn jeg lurer på: Kjøtø (er det Tjøtta eller noe annet), og så er det Indre Kvarø, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Takk for det Tor, har kikket litt på de som bodde ved Foldals Verk i 1910, og det var 3. stk. fra Indre Kvarø. Og da er kanskje Kjøtø Tjøtta, er vel ikke langt unna Kvarø kanskje?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Noen som klarer å finne min tipptippoldemor Gurina Andersdatter født i Stjørdal 15.01.1825? Hun døde 10.11.1916, og ble gravlagt 23.11.1916. Så hun burde være der, og ved folketellingen 1900 var hun i Værnesmo i Stjørdal. Jeg har prøvd alle mulige søkemåter på RHD, og med fødsdato og fødselsår på folketellingen på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja det var henne du fant både i 1900 og 1910. Kom ikke på at hun selvfølgelig hadde ektemannens etternavn ved folketellingen 1910(ektemannen Olaus Bendiksen døde i 1903). Men det er jo ikke så rart jeg ikke fant henne ved søk på fødselsdato da, for den har jo blitt 'riv ruskende gal' ved folketellingen 1910. Det må likevel være henne, for navnet på barna hennes som er der stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Til (56) Ser på din lenke at det er noen fra Nordland som Sandnessjøen og Mo i Rana. Ja, Kjøtø er ikke så langt fra Kvarøy, men kort vei til Sandnessjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg prøvde for moro skyld å søke på min bestefar og oldefar som bodde her på stedet i 1910, men fikk bare 0 treff. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.