Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82827] FT 1910: Søk i neste person

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Det ser ut til at dette spørsmålet har 'drukna', så eg tek det til topps igjen, i håp om å få svar.Av og til kan ein kjenne opplysningar om eit par, men f.eks. vere usikker på etternamn. Ved å søkje i neste person kan ein då f.eks. prøve å spore opp amerikanarar som utvandra frå ukjend stad i Norge. Difor vil dette vere 'kjekt å ha', også i det 'nye' Digitalarkivet.

Gjest Kristian Hunskaar

Søk i neste person er en nyttig søkefunksjon i gamle DA. Vi har den ikke i nye DA, men jeg skal ta det med som ei tilbakemelding.Nå er jeg ingen programmerer, men jeg frykter at søk i neste person kan bli komplisert ettersom vi i nye DA søker i alle felt på én gang, i motsetning til i gamle DA, der vi søker på ett og ett felt, såkalt fasettert søk.Men som sagt - dette får våre programmerere bryne seg på.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.