Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82883] Behrends og Mathisen

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

I jakten på slekten dukker det opp noen nøtter.....Jeg har funnet ut via folketellingen 1910 [url="http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392050522/>Lenke at det må være Dagmar Behrends som ble gift med Johannes Strand Mathisen. En viktig identifisering er at det kun er en Dagmar som blir født 5/2 1876 i Bergen. De andre fire Dagmar blir født på andre tider av året, og fødslesdatoen stemmer på en prikk. Her er de i 1900 tellingen i Kristiania. LenkeJeg finner Dagmar født i Bergen og døpt 12/3 1876 i Nykirken. (nr. 35)Permanent sidelenke: Lenke og konfirmert 24/4 1892 i Domkirken i Trondheim.(nr.1)Johannes Strand Mathisen blir født i Trondheim og døpt 15/5 1878 i Domkirken. (nr. 46) Permanent sidelenke: Lenke og konfirmert 9/4 1893 i Vår Frue kirke i Trondheim. (nr. 6)Permanent sidelenke: LenkeOm foreldrene deres så kan en si Johannes sine foreldre Johan Mathisen og Henriette Gertrude f. Strand finner en i 1865 Lenke og 1875 i Trondheim. Lenke De blir gift 31/1 1865 i Domkirken i Trondheim. (nr. 4) Permanent sidelenke: Lenke Dog i 1900 eller blant de døde i Trondheim kan jeg ikke finne dem. og Dagmar sin Maximilian Alexander Behrends og Margrethe Mathea Wold kan en finne i Bergen i 1865 Lenke Lenke og i 1875 Lenke og i Steinkjer i 1900 Lenke.Her er litt mer om Max Behrends.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/168218-82883-behrends-og-mathisen/
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Ein slektning av meg i USA har ein del gamle bilete, på eit av desse står det 'Max Behrends' og 'Bergen'. Vil det seie at dette biletet må vere teke før - eller i 1890?Finst det nokon måte å identifisere personen som er på biletet?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.