Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82898] Bærum 1875 tellinga

Recommended Posts

Gjest Merethe Fiskerstrand

Min tippoldemor het Eline, gift Nilsen, og er i følge 1900-tellinga født 1870 i Veste Bærum. Men jeg finner ingen telling for Vestre Bærum el.l. for 1875-tellinga. Klarer derfor ikke finne ut hva foreldrenen hennes heter. Noen som har noen tips til hvor lete? Hvilket distrikt?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/168233-82898-b%C3%A6rum-1875-tellinga/
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er bare deler av 1875-tellinga som er transkribert og tilgjengelig for søk. Din tippoldemor finnes kanskje ikke i det transkriberte materialet for 1875.Jeg antar det er denne Eline Nilsen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f00301&gardpostnr=5587&personpostnr=146929&merk=146929#ovre>LenkeNå kan det være Mange Eline, født 1870 i Vestre Bærum,så du trenger uansett flere opplysninger for å kunne identifisere henne med sikkerhet.I folketelllinga 1910 står det at hun var født 10. september 1870 i Vestre Bærum:

Gjest Merethe Fiskerstrand

Det stemmer at det er henne. Ja, jeg fant henne i 1910 folketellinga også, men bortsett fra fødselsdato :) så var det ingen andre nye opplysninger der. Jeg har ingen flere opplysninger på henne og aner heller ikke hvordan jeg skal kunne finne dem, har lett i flere år...

Gjest Kristian Hunskaar

Her har du en viktig opplysning; ved konfirmasjonen til Dagmar Elisabeth Nilsen i Vestre Aker i 1909 opplyses det at Dagmar Elisabeth er født på Kristiania Fødselsstiftelse, og at moras pikenavn er *Johnsen*: LenkeAv en eller annen merkelig årsak finner jeg ikke Dagmar Elisabeths dåp i kirkeboka for Fødselsstiftelsen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.