Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82916] Tyding gårdsnavn på Botne i Vestfold

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

750,-! Jeg har boka. S.497: Utskilt fra br.nr.9. Smed Hans Knutsen f.1843 på Gudum [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5915&idx_id=5915&uid=ny&idx_side=-26>Lenke (nr.21),d.1881,g.1864 Birgitte Olsdatter f.1831 Uvdal i Numedal. Hun solgte bruket i 1900. 1.Karoline Annette f.1865 på Gudum,g.1892 skomaker Edvard Hansen, Hagen u/Guåker store. 2.Harald f.1873 på Gudum,sjømann,g.1893 Josefine Karoline Kristiansdatter Åsenden i Våle. Famiien i 1865: LenkeHans Knutsens mor i 1865:

Gjest Grete Jøraas

Takk igjen Jon Erik! Det var fint å få disse opplysningene om familien, men jeg kjøper nok boken også. Jeg er en slik 'må ha, bare må ha' når det gjelder bygdebøker. Her hjemme har jeg ca 7 hyllemeter med bygdebøker, og antall tusenlapper som er brukt....men du så kjekt det er å eie disse bøkene:-)Vet du noe mer om Harald f 1873? Vet du noe om Josefine sin død? Harald giftet seg andre ganger med Tea fra Brandval, og de fikk 6 barn. Tea fikk en datter utenfor ekteskap i 1902, og denne datteren bodde aldri med sin mor.Grete

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Jeg vet ingenting om disse personene utover det som står i Botne bygdebok. Josefine m/fam. er omtalt i Våle bygdebok på s.70 u/Åsenden. Hennes far var født på Grønmørk i Botne,og mora i Tanums sokn, Bohuslen i Sverige.Send meg mailadressen din, så skanner jeg den sida for deg.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.