Gå til innhold
Arkivverket

[#82965] Emigrant från Bergen 1925

Gjest Kent Williamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Kent Williamsson

Fantastiskt Arne! Visserligen står det född 10 dec 1897 i Ft 1910 men det kanske var dopdatumet?Står det något om att han varit gift ? Vore mycket intressant om även Olav har ättlingar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det kan være han jeg finner her i 1930:Name: Olaf J Endreson Home in 1930: Seattle, King, Washington Age: 33 Estimated birth year: abt 1897 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Anna Endreson Race: WhiteHousehold Members: Name Age Olaf J Endreson 33 Anna Endreson 39 Adelle H Endreson 8 Olive H Endreson 6 6/12 Richard L Endreson 3 1/12Han var gift 21 år gammel, imm. i 1912, Yrke: Laborer - Dock Work.Anna imm. i 1916. Barna f. i Washington.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette kan da være Annas dødsregistrering:Name: Anna Endresen SSN: 531-10-8929 Last Residence: 98116 Seattle, King, Washington, United States of America Born: 20 Mar 1891 Last Benefit: 98136 Seattle, King, Washington, United States of America Died: Apr 1979 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Du är väldigt snabb Arne :) Väldigt fin information. Datumen i Ft1910 var alltså inte korrekta, det kanske är så för fler i familjen.Så kan kom till Seattle så tidigt som 1912 och av barnens ålder att döma så kan han väl ha gift sig omkring 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Der finnes en Richard L. Endresen i passende alder bosatt i Poulsbo, WA. Det kan jo være sønnen. Kanskje du kan prøve med en telefon og spørre? Du finner ham i White Pages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Tack för uppgifterna. Jag ska ringa honom på fredag senare i veckan. Jag kollade White Pages och såg adressen och telefon numret. Åldern verkar stämma.Då är det bara Aslaug Endresen kvar. Jag har sökt men inte ens fått upp namnet hennes. Kan hon ha hetat något mer än Aslaug ? De andra barnen har alla två namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jaså - hun var dissenter! Det forklarer hvorfor jeg ikke har kunnet finne verken dåp eller konfirmasjon i Nykirken. Hadde ikke fått med meg dette i 1910-tellingen. Finner henne heller ikke i New York i 1930 - men navnet kan være så feilskrevet i indeksen at det vanskeliggjør søket.Nå blir det jo spennende på fredag å få vite om det er den rette Richard som er funnet - men jeg har jo stor tro på det da. Kanskje han kan fortelle deg noe om Aslaug - samt mye annet om sin egen og sine søskens etterslekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.