Gå til innhold
Arkivverket

[#83019] Okänd ort - Obtall

Gjest Bertil Englund
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Angående Albinus Olsen :I tellingen 1900 står fødselsår 1859,Namsos. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1660&kenr=003&bnr=0105&lnr=00>LenkeI tellingen 1910 står det at han er født 11.03.1852 Flatanger : LenkeDa må det vel være han som bor bor på Oplandsaunet i Fosnes ved tellingen 1865? Fødselsåret hans er her oppgitt å være 1859 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertil Englund

Någon som kan hjälpa mej med texten på bilden?Att Anna Gustava är oäkta och att mor heter Karen Andersdotter tror jag mej förstå och att Carl Qvarnström finns angiven. Men jag får inte fram vilket förhållande dom hade till varann./Bertil

bilete10643.gustava.qvarnstrom-fb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertil Englund

Ahh.. jag hittade själv den digitala versionen: (visst är jag duktig?) Carl var fadern som jag troddeLenke1867 Anna Gustava K U Carl Qvarnstrøm Stallkjernstua, Jemteland U 2 Karen Anders Jødsaas U 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vielsen mellom Frantz Margido's foreldre,Edvin Wilhelm Erikson og Karen Sofie Olsen. Gift 6 feb 1922 . Brudgommens far het Frants Agust Erikson: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertil Englund

Tack Ann-Mary, du är en pärla ! Hade just tänkt börja leta efter honom, och så har du redan funnit ut varifrån han kommer.Hade just hittat Carl Qvarnström (f.1824) som dräng i Stalltjärnsstugan i Åre socken. Genline: 2107.2.24300, [Västernorrland, Jämtland] Åre, AI:7, Husförhör, 1847 - 1856, 135/0, Bild 148 av 219 (för den intresserade)Hittade en gammal efterlysning på honom som antyder att han senare emigrerade till Canada. Lenke Får kontrollera det senare, det kan ju vara en annan Carl Qvarnström som avses.Stort tack !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.