Gå til innhold
Arkivverket

[#83033] Ole Melchersen g. Elisabeth Gillesdatter - Rødøy 1792

Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

HeiHvem var Ole Melchersen g. Elisabeth Gillesdatter. Hun datter av Gilles Gillesen.De er nevnt i skiftet etter Stephen Rasmussen og Anne Andersdatter - Halsosen, Meløy 1792.Det finnes en Ole Melchersen, men han er født 1909 i Våtvik - det er altså ikke ham.Søsteren til Gilles Gillesen heter Margrethe Gillesdatter - henne er jeg også interesert i å vite mer om. Hun var gift med Niels - siden dun har en sønn Bejamin Nielsen Wærnesosen, Rødøy - som jeg heller ikke finner mer om. Videre har Margrethe en Anders Jørgensen Tjong Nils Larsen Giesøen Ole Laresen Bøvigen Michalina Larsdatter Karen LarsdatterGilles har videre søsteren Trine Gillesdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel sønnen til Margrethe Gillesdatter – Benjamin Nilsen, døpt 1764 - [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=rododaap&gardpostnr=876&merk=876#ovre>LenkeFar het Nils Einarsen og det ser ut som Benjamin var uekte. Jeg finner Margrethe blant public absolverede i Rødøy - LenkeKan dette være Benjamins konfirmasjon? LenkeKanskje dette er dødsfallet til Margrethe Gillesdatter i 1782, 46 år gammel, f.ca. 1736 LenkeDenne Margrethe ville ha vært 28 år gammel da Benjamin ble født.Her er Steffen Rasmussen i innrulleringsmanntallet for Meløy i 1755 - LenkeHer er sidene fra det aktuelle skiftet hvor personene er nevnt:Kildeinformasjon: Nordland fylke, Helgeland sorenskriveri, Skifteprotokoll 17B (3A 0069), 1792-1793, oppb: Statsarkivet i Trondheim. Merknader: Skifteprotokoll 1790-1793 i to bind (A og B). B har folio 293-504. Register i 17B. Uryddig kronologi. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24898/198 Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.