Gå til innhold
Arkivverket

[#83105] Jeg kan gjøre oppslag i dødsannonser for Stavanger og omegn 1916 - 1930

Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Bratland

Jeg håper du kan hjelpe meg med denne;Marthine Myklebust(Martine Møklebost) født 16 jan 1846 i Avaldsnes. I 1910 tellingen bor hun med sin datter og 2 barnebarn i Peder Klowsgate 46.Hennes fødseldato i tellingen er oppgitt til 1845@1855.01.06. mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei Jeg finner døtrene til Martine i adressebøker for Stavanger. Helmine Johannesen, husflidlærerinde, Hafrsfjordgt. 3 i 1935-1955 Alexandra Wessel Johannesen, sanglærerinde, Hafrsfjordgt. 3 i 1935-41 ? Svanhild Johannesen, pleierske, Auglendsv. 70 i 1955 Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Fjellanger

Jeg vil gjerne ha hjelp til å løse en skikkelig nøtt. Det gjelder min fars bror, Kåre Aun Fjellanger. Han skal iflg notater være født i Stavanger 16/3-1920 – og døde to år senere 10/3-1922 i Stavanger, muligens av skarlagensfeber.Jeg har lett overalt i kirkebøkene, men finner verken dåp eller begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Johan Arthur :-) Har du ei bok av Tor Inge Vormedal som handlar om H M Wrangell og rederiet?Isåfall ynskjer eg vita om det står namn på mannskapet som var ombord i SS Ringborg då den gjekk ned i 1924?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mariann! Den boka har jeg dessverre ikke. Skal se om jeg får tid før jul å sjekke dette opp! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Arne B. Kristiansen

Mariann (34) Det står ingenting nevnt i boken om mannskapet på SS Ringborg da den gikk ned. Og dens skjebne er ikke nevnt i listen bak i boken. Dog står det at den var disponert. Anskaffet i 1922, Dampskip, tdw 5.487, bygd 1903 i West Hartlepool og at den endte sin skjebne i 1924.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Johan Arthur og Erling: det gjeld Hans Cornelius Bergsaker(f.1879) og kona Inger(f.1880). Dessutan (kanskje? eg veit ikkje om dei flytta inn til 'byn', frå Høle) foreldra hans Olaus og Marie?Arne: som eg skriv i (36) er saka oppklara :-)Tusen takk til alle for svar/engasjement :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Hei Johan Arthur!Jeg leter etter dødsåret for følgende i Stavanger: Axeliane Pedersdatter (gift Søyland) f. i Stavanger i 1845 Ole Enochsen f. 1826 i Bjerkreim Marthe K. Pedersdatter Enochsen (f. Abeland) f. 1855 Bjerkreim. Om du kan finne dødsannonsene for en eller flere av disse ville det være supert.mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Olav: I følge Bjerkreimsboka band 3 var Ole E. Solberg født på Solberg i Bjerkreim i 1826, og Marte Kistine Pedersdatter på Apeland i Bjerkreim i 1835.Til Stav. datert 25.06.1869. Men du har kanskje dette fra før? Bjerkreimsboka opplyser ikke om dødsår for disse, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Er Gunar Torkelsen Odden (Ådneram) født 1843-død august 1916 på Heskestad å finne ? Og Ingeborg Gunnarsdatter Odden,født 1833-død i Time juni 1920. Står der navn på etterlatte osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en veldig dårlig tilbakemelding. Fant ikke en eneste av disse, men kan ha oversett noe da alfabetsorteringen er litt tvilsom enkelte plasser. Jeg har selv funnet en hel del i dette arkivet over døde, men dette var ikke bra! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det går heilt fint Johan Arthur :-))Ikkje vær lei deg du, du finn sikkert nokon for nokon andre ein annan gong ;-))Det er jo ikkje din feil at dei ikkje døydde før 1930 ;-))Tusen takk iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haavard Hjorteland

Dette var et fint tiltak ja. Kan du sjekke disse?Konrad Albert Olsen Krognes f. 1845 i Tromsø, bodde senere i Bergen men skal etter sigende ha dødd i Stavanger (finnes i Bergen i 1910).Oline Olsdtr. f. 1855 på Nessa, enke etter Hans Hansen på Ormøy Stavanger, død etter 1929.Helga Kristine Syvertsdtr. f. 1859. Enke etter Daniel Torsteinson på Djupedal under Jøssang, Strand. Skal være død ca. 1936 (kansje litt for sent)Ekteparet Ådne Torkelsen (Hammaren) f. 1853 i Årdal og Anna Malene Andreasdtr Amdal f. 1856 skal begge være døde i Stavanger litt før krigen (også fore sent?)mvh, Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.