Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83325] Tellingen 1910

Gjest Karl Johnny Sommer

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Berit - Gjorde samme søk som Åse Emilie.Skrev Sommer i feltet etternavn,merket alle fylker,og fikk 121 treff fordelt på 3 sider.Trykker så side 2 og havner tilbake til startsiden for søk? Er det noen annen måte å gjøre dette på? Kan noen fortelle meg hva jeg eventuelt gjør feil? K J Sommer

Gjest Bent Vangli

HeiInternett Explorer 6 har problemer med alle de parametrene som i noen tilfeller må tas vare på mellom sidene. Nyere versjoner av Internett Explorer skal ikke ha slike problemer.Det anbefales å oppgradere til en nyere versjon. Dette er en anbefaling som også gis av Microsoft selv av flere årsaker. Alternativt kan man prøve en annen nettleser.Dersom noen har utfyllende erfaringer vil det være nyttig med tilbakemeldinger på det, slik at forbedringer kan innarbeides i løsningen.Mvh Bent

Gjest Otto Jørgensen

Nå har jo MS sterkt anbefalt at man går over til IE8 av sikkerhetsmesside hensyn. Ønsker man å leve farlig og ikke få med de forbedreinger som her finnes, så gjerne for meg.Kanskje man skal fokusere på at man har eldre versjoner først og så ta problemen etter at man har oppdatert.

Gjest Helge Hålåsæter

Med IE8 går det bra å bla. Jeg prøvde å ydmyke systemet ved å legge inn bare Ole som søkekriterium. Resultatet var 67757. Det er så avansert at det varslet å vise de 1000 mest relevante ! (For hvem ?) Det lille jeg har prøvd er bra. Det eneste lille problemet jeg har hatt, skyltes ikke programmet. Det var bare det at bestefar opererte med 3 naturlige etternavn. Det var kanskje ei brytningstid mellom patronym-etternavn og gardsnavn ?

Gjest Otto Jørgensen

Ikke uvanlig at våre forfedre ikke var så nøyaktige med sine navn og de som noterte (prest, klokker, lærer osv) hadde også sine meninger om hvordan navnene ble skrevet og hva personene skulle hete (gardsnavn, patrymikon, etternavn, etc) :)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.