Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83583] Hans Anderssønn Huseby og Inger Olsdatter i Aurskog, når gift?

Recommended Posts

Gjest Jonas Jonsson Hove

Når ble disse gift? På FS finner jeg Hans Andersen og Inger Olsdatter gift november 1757 i Borge, Oslo, men jeg klarer ikke finne igjen dette giftermålet i kirkebøkene for Christiania. At det er min Hans og Inger kan forsåvidt stemme med at jeg ikke finner noe giftermål på dem i Aurskog og heller ingen Inger Olsdatter konfirmert der. Hans Anderssønn, født 1728 på Huseby i Blaker anneks i Aurskog, foreldre Anders Hanssønn og Margrete Engebretsdatter:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7586&idx_id=7586&uid=ny&idx_side=-98>LenkeKonfirmert 1746, se høyre side:

Gjest Knut Mjønerud

Hans Andersen Store Huseby i Blaker ble nok gift med Inger(også kallt Ingrid) Olsdtr. Nordre Merli født ca 1734 fra Sørum engang før 1758, mest trolig i Sørum. Kirkeboka for Sørum er ikke bevart for periden 1732-1758. Det kan leses om slekta til Inger i Sørum bygdebok bind 3 side 634. Foreldrene til Inger var ifølge bygdeboka Ole Hansen Nordre Merli(ca 1688-ca 1742) og Marte Engebretsdtr. Yssimoen (ca 1703-22.03.1785).

Gjest Magne Thorsen

Det kan også føyes til at slekta ble ført videre ved at Inger Olsdatter som enke ble gift med Ole Gabrielsen Olerud og fikk med han 3 barn, Gabriel f 23.05.1770, Marte Marie 20.02.1773 (g.m. neste bruker Engebret Nilsen Hogset-9 barn) og Marie f 07.07.1776.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.