Gå til innhold
Arkivverket

[#83649] Nyttårsnøtt: Barn av Helga Kr. Håkensen og Karl Johan Kristiansen (Berg)

Gjest Jan Erik
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Olsen

Nummer 26, Inga Laurentse ,datter av Ole Kristiansen og Mathilde Sofie Kristiansdatter. Bosted: Gryde?land. Hva er yrket til Ole Kristiansen? --mager. Urmaker? Skomaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Jaa,der fant du antagelig vielsen ! Du glemte å legge inn lenke på det siste,er det i Kråkstad de får ei datter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Kjempemessig , alt sammen, igjen mange tusen takk!Er dette 'vår' Ole Kristiansen tro? Nummer 22 Permanent sidelenke: Lenke Står det ikke atte faren heter Kristian Amundsen? Det samme som er innført da Ole Kristiansen giftet seg andre gang. Og moren het Antonette Cathrine... Kristiansdatter? Er det noen som klarer å tyde stedsnavnet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Jeg beklager atte det kom opp feil lenke. Jeg klippet og markerte blått og limte ,men feil kom inn. Det skyldest nokk atte jeg hadde flere vinduer oppe sammtidig. Prøver igjen og så håper jeg atte det ikke blir gjennomtrekk denne gangen da ;) Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Konfirmasjonen til Ole Kristiansen ,nummer 23 Lenke Fødested: Thons plads? Oppholdsted: Grems--? Det står vel 'maadelig-' under anmerkninger, og så enda ett ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Takker tusen! Fant enda en sønn av Kristian Amundsen og Antonette Cathrine Kristiansdatter Grimsrudplass: Svend Theodor Kristiansen, nummer 58 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Moren til Karl Johan, Inga Laurentse og Oskar Fredrik Kristiansen, Mathilde Sofie Kristiansdatter, døde den 17. mars 1873, i barselseng. Hun ble begravet den 30. mars 1873, Kråkstad, Akershus. 29 år, fra Ullensaker. 'Urmaker Ole Kristiansens kone fra Aas'. Oppholdssted: Hjeldsplass. Permanent sidelenke: Lenke Nå håper jeg atte vi klarer og finne dåpen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ved vielsen du har lenke til i innlegg nr 49, er fødestedet til Mathilde Sophie oppgitt å være Grønlandsleret. Finner ei Mathilde Sophie født 22/12 1847 og døpt 16/9 1849 nr 79 Oslo Hospital/Gamlebyen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Håper atte noen kan hjelpe med og tyde hva som står over navnene til Christian Andersen og Maren Larsdatter (66). Det ser ut som atte det først står smed ,og så noe med 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Ja,har mer tro på den Mathilde Sophie som Anne fant i (66),her står jo også Christian Andersen som far. Det som lurte meg var det med Ullensaker i kirkeboka ved dødsfallet til Mathilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Du verden ,tusen takk dere, også for atte dere engasjerer dere i dette! Jeg lurer veldig på hvordan man med størst mulig grad av sikkerhet kan mene atte det virklig ER den og den forelderen. Det gjelder selvsagt og sannsynligjøre ,og finne flest mulige 'linker' mellom personer, men hva mer? Da er vel Christian Andreassen her, født 16. juni 1817 i Halden. Far: Andreas? Jacobsen. Mor: Pigen Gunild Lars?datter. Er det noen som klarer og tyde hva morens mellomnavn var? Nummer 50, nederst Lenke Tilbake til Ole Kristiansen, jeg tror atte skiftet etter ham kan gi noen svar ,men jeg har ikke funnet dødsfallet hans i Kråkstad eller Hobøl. Ville bare si ifra, i tilfelle atte flere leter så vi slipper dobbelt opp og bortkastet tid. Stor takk igjen dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Igjen tusen takk! Jeg håper på svar på spørsmålet mitt (72). Og så lurer jeg på om dere er helt sikre på atte det står 'tukthusfange i 20 aar' og ikke 'tukthusfange i 2 Aar' ,selv synest jeg atte det står to år. Ha en fortsatt fin kveld alle sammen (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.