Gå til innhold
Arkivverket

[#83649] Nyttårsnøtt: Barn av Helga Kr. Håkensen og Karl Johan Kristiansen (Berg)

Gjest Jan Erik
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Olsen

Sannelig om jeg vet ,Anne Julie. Jeg lurte først på om atte det står 'magen' (maken), men det kan jo ikke være noen ektemake ,siden barnet ble født utenfor ekteskap. Håper at noen klarer å tyde det. Står det også 'matros' tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Oj og igjen mange tusen takk Anne Julie! Nå er det og håpe på atte det finns noen her som er gode på og tyde skrift ,ja. Jeg er veldig glad for all hjelp-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Mens jeg håper veldig på skrifthjelp så lurer jeg på hvordan man går fram for og finne utav hva Karl Johan Olsen var straffet for (30)? Arkivet i Oslo er vel stedet men hva skal man se etter? Og er det mulig for søskenbarna mine og få ett større bilde av bestefaren sin tro? Hvordan ,isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Olsen

Og hvordan lete videre etter slektninger av dem? For vi håper jo veldig atte det finnes nålevende sådane på deres farsside ,og atte de får kontakt. For nå synest jeg atte jeg står bom stille ,så hva gjør man vidre? Og hvordan finne dødsfallet til Ole Kristiansen? Ved og LETE såklart men jeg blir litt opprådd ,det er vel mest fordi jeg er grønn når det gjelder dette, ikke forstår særlig skrift og hvor lete hen. Tips, noen? Takk takk. Nyheten om dette er foresten ikke overbrakt enda fordi atte ektefellen til det ene søskenbarnet mitt netopp har blitt operert ,og da må vi jo vente med besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Det var mange spørsmål,og ikke er jeg den rette til å svare,he he.... Men når det gjelder bildet,kan du jo kopiere det over til et fotoprogram på pc-en din,forstørre det og skrive ut på fotopapir. Det har jeg gjort selv med bilder fra andre registre. Spørs også om du ikke bør lage en ny tråd med bønn om tydehjelp,og lage lenke til den aktuelle kirkeboksiden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

I dåpsinnførselen for Christian Andreassen (lenke i innlegg 77) står det følgende i rubrikken for foreldrenes navn:''Pigen Gunnild Christiansdat. besvangret under sin Tjeneste hos Carstens i Christiania, angav selv Matros Andreas Jacobsen, forhyret med Skpr[?] Reinhart fra Christiansand, at være barnets Fader. Pigen har tjent i 10 Aar i Christiania, og opholdt sig her fra Paaske.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.