Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83650] Loddtrekningsliste for Bergen, Gjert August Norbech. Hva sier rullene om ham?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1885 tellingen gor Bergen finner jeg Gjert August Norbech. Han var født 20.08.1858 som sønn av Andreas Andreassen Norbech og hustru Johanna Martine Pedersdtr. Jeg finner ham nevnt i Loddtrekningslistene for Bergen som nr. 5935, rulle 2 side 62.LenkeKan jeg få opplyst hva som står der og hvor det ble av ham? Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Yngve Nedrebø

Han var først mønstret som nummer 2961 i annotasjonsrullen, og står der med to turer, den til Philadelphia i 1876, og en til London i 1878. Så ble han flyttet til nummer 4523 i hovedrullen, og står der med en tur, 20. august 1889 fra P. Adeleide med 'Lotos', og avmønstret i Lillesand 29. juni 1892. Etter det har ikke rullen i Bergen opplysninger om hans mønstringer.

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg tror han har bodd utenlands i mange år fra 1876. Det faktum at han i 1889 mønstret på i Port Adeleide, som må antas å være en by i Australia, tyder vel på at han har vært bosatt der, eventuelt at han seilte med andre lands båter.

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen for nytt innspill. Ja, det blir vel som å lete etter den berømte nåla i høystakken. Foreldrene døde tidlig og alle søskene var gift med barn, så der er ikke noe skifte/dødsmelding som kan bidra til å kaste lys over hvor han ble av. Jeg får vel legge denne til side. Der er nok av andre nøtter å knekke. Takk for fin hjelp. Mvh. Rune T.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.