Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83672] Forklaring og tyding; konfirmasjon, skannet kirkebok 1829 Grue, Hedmark

Recommended Posts

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Hei!Her er siden jeg trenger hjelp med: LenkePersonen det gjelder er jente nr. 30; Oliane Pedersdatter Nygaard. Hva står det først i kolonnen etter alder; før Andreas Olsen Nygaard? Er dette jentas far, eller er det arbeidsgiver? Og hva betyr navnet på denne kolonnen; 'haandtering'? Lurer også på hva navnet på kolonnen etter denne er. Og hva står under anmerkninger; 'Vac. af .....'?Håper på hjelp; her var det mye jeg lurte på.Mvh. Mari S. Nicolaisen

Gjest Bjørg Hukkelberg

Gbr. (gardbruker) Andreas Olsen Nygaard. Er nok far,men det kan jo undersøkes i dåpen hennes. Vaksinert av Knut Holt. Som du ser er det egentlig ei liste over innflytta, som er endret til konfirmasjon. Derfor er overskriftene feil i forhold til innholdet.

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Takk for svar!Da leiter jeg videre, feil Oliane (tenke meg nok det, vanskelig å identifisere konfirmantene om de står uten far men heller med arbeidsgiver..). Takk for oppklaring angående kolonnene; flaut, men jeg tenke ærlig talt ikke over overstrykningen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.