Gå til innhold
Arkivverket

[#83680] Urmakerfamilien Nygaard, Sarpsborg

Gjest Rune Roalkvam
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Roalkvam

Jeg søker etterkomere og opplysninger om urmaker Fredrik Vilhelm Nygaard (f 8/6 1880 Drøbak, d 3/1 1937 Sarpsborg), gift med Valborg Sofie Hansen f 1886 Sarpsborg. Jeg har funnet 4 barn: Odvar Fredrik f 1910 Kaare Vilhelm f 1912 Aase Elfrida f 1915, gift 1941 med Odd Cato Ruud f 7/4 1911 Sarpsborg Hjørdis Sofie f 1917 Kaare Vilhelm (Wilhelm?) overtok farens urmaker/optikkforretning i 1937, han var 3. generasjon urmaker (også andre av farens søsken var urmakere). Han bodde (i hvert fall til 1941) i St. Marie gt 31. Kanskje noen har tilgang til adressebøker/næringslivsbøker fra nyere tid som kan oppdatere slektsopplysningene, kanskje til nålevende etterkommere? Bilder? Far til Fredrik Vilhelm var bror til min oldefar. På forhånd takk for all hjelp! Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Barrusten Slevig Femtehjell

Hei RuneBorgarsyssel Museum i Sarpsborg kan kanskje vite noe. De har en stor utstilling fremme fra en urmaker, men jeg tror ikke det var din urmaker. -men det kan være verdt å høre med de. Mener også at de har utgitt en bok de har for salg, men er usikker på om denne kun gjelder urmakeren de har utstilt eller flere urmakere.Videre kan du ta kontakt med kirkevergekontoret for å høre om du kan få ut informasjon om fester av gravene; Aase Elfrida og Odd Cato Ruud [url="http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=gp&id=0105>Lenke Odvar Fredrik Nygaard http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fyKan dette være Kaare med Fredriksen som etternavn? Lenke Her er Hjørdis Sofie Nygaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.