Gå til innhold
Arkivverket

[#83683] Hvem var foreldrene til Ingeborg Olsen, f. 1881 Eigersund?


Gjest Lars Otto Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Otto Fredriksen

Ingeborg Olsen ble født i Eigersund 14 februar, døpt 3. april 1881. Foreldrene hennes står som Arbeidsmand Knud Olsen og Ingeborg Bjørnsdtr. Egersund. Permanent sidelenke, Nr. 51: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8765&idx_id=8765&uid=ny&idx_side=-135>LenkeBygdeboka av Kaare S. Berg for Nes herred, 2. bind, 1. halvbind, side 486 forteller at Ingeborg Olsen Lundevåg f. 1881 i Eigersund var av Teistedalsslekt fra Feda. Men dette har jeg ikke funnet ut av.Vielsen til Knud og Ingeborg B. har jeg ikke funnet i Eigersund.Noen år senere, i 1895, finner vi konfirmasjonen til datteren Ingeborg Olsen i Farsund. Permanent sidelenke, Nr. 19: LenkeJeg finner også en begravelse i Farsund til en Knud Olsen i 1892. f. 1831 i Tvedestrand. Er dette rett mann? Permanent sidelenke, Nr. 8: LenkeI 1899 gifter datteren Ingeborg Olsen seg i Vanse med Lars Andreas Thorkildsen: Permanent sidelenke, Nr. 21:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Ser ut som at du har funnet rett familie. Mulig de giftet seg i Stavanger der yngstesønnen er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Beklager, mente eldstesønnen Bertel f. 1971 i Stavanger i følge FT 1875 som du viser til, Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Men dere skal ha tusen takk for hjelpa Kirsti og Erling. All ros til dere for det. Jeg får se videre på dette i morgen for å finne vielsen.Skal opp tidlig i morgen. Igjen, tusen takk :-)Hilsen Lars Otto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Da var jeg kommet hjem fra jobb :-) Du har funnet ut mye, Erling! Snillt av deg å hjelpe så mye!Og i 1893 finner jeg vielsen mellom Ingeborg Jakobsen Farsund f. 1843 Hjelmeland og Mikal Ellefsen, begge i 2. ekteskap.Permanent sidelenke, nr. 5: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=963&idx_id=963&uid=ny&idx_side=-300>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Listaboka II av Kåre Rudjord, side 121:Lunde, Bytteskår Bnr. 39. Her står det at Mikal Ellefsen(1834-1903) ble gift for andre gang med Ingeborg Jakobsen, f. i Hjelmeland (1842-1905)Skal lete etter vielsen mellom Knud og Ingeborg, da vil bitene falle mer på plass. Var mye interresant du hadde funnet. Også det at Ingeborg hadde barn før hun giftet seg med Knud, og at Knut kan ha vært fadder til Bertel Andreas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Tips: Lag en ny tråd og spør etter Bjørn Jacobsen i Høgsfjord. Dessverre finnes ikke kirkebøkene for Høgsfjord (Forsand/ Høle) tilgjengelige på nettet, men jeg tror de fins. Sikker noen eksperter som kan sjekke dette/ slå opp i bygdebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Den 5.2.1843 blir det døpt en Ingeborg Bjørnsdatter i Årdal med foreldre Bjørn Jakobsen og Åsa Svendsdatter, #3:Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Årdal i Hjelmeland, Ministerialbok nr. A 8 (1842-1861), Fødte og døpte 1843, side 8. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1602&idx_id=1602&uid=ny&idx_side=-9>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ingeborgs mor heter visst Aase Sørensdatter. Familysearch oppgir at foreldrene ble gift i 1843. Foruten ingeborg f. 1843 har familien barna Knut f. 1845, Søren f. 1848 og Joren f. 1852. Bjørn J er f. 1789 og Aase S er f. 1802. Spå langt Familuysearch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg finner søsteren Joren og broren Søren i 1865-tellingen, men ikkr Ingeborg og heller ikke hennes foreldre. Jeg finner henne ikke konfirmert i Årdal heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Kan være Svadbergshorten, ja. samme stedsnavn som vi finner moren Aasa i Ft 1865 som jeg nevnte i tråd 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.