Gå til innhold
Arkivverket

[#83756] Hjelp til å tyde ei side fra ei svensk folketelling

Gjest Oddbjørg Brænd
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørg Brænd

Se innlegg nr 82002. Her finnes et bilde fra en side i en svensk folketelling. Som husfar står Iver Olsen Formovold, Så hans hustru. Som nr. 3 står et kvinnenavn som er streket over. Står det til slutt Billeamson og uægte? Så står navnet på to av sønnene. Til slutt et overstrøket navn igjen Son Oliver. Det jeg leser ut av det som står der, er at han døde som ung. Dato og årstall lengst til høyre. Kan Ivers hustru ha hatt en uekte datter som fortsatt lever under folketellingen. Familien er senere registrert utvandret til Amerika. Har jeg rett når jeg leser at Iver hadde tre sønner og Brita en datter og tre sønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Anna Johanna är född oäkta som dotter till Brita Erika Bertilsdotter enligt födelsebok Dorotea 2004.13.6900, [Västerbotten] Dorotea, C.2, Födde,Dop, 1838 - 1888, 0-0, Bild 69 av 118Det står också att modern tjänar i Gunsjö i Fjällsjö sockenBillström står det att hon tagit som efternamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.