Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83793] Stygg sak i Ringsaker. Barnemisshandling og pedofili?

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Når vi nå holder på å 'rydde' litt i den nye BB, så vil jeg korrigere mitt innlegg 33, Erik var slett ikke gift tre ganger som det står i boka s 558. Det første ekteskapet nevnt i bygdeboka var slett ikke noe ekteskap, men et uægte barn dpt Anne,han fikk i 1742 med Marte Embretsdtr Heramb, men de ble aldri gift!

Gjest Thor Bøhmer

Det er nok Enok sin etterslekt som er lettest å følge. Svend døde vel som ungkar? Hans Jørgensen hadde som det står i krk-boka flere barn. Kanskje fire. Disse burde jo ha vært nevnt i krk-boka under Saug vil jeg tro. Dersom jeg har funnet et rett barn - Jørgen Hansen, så var han på Sarløkken i 1762 og det må vel være han som var g m Berte Hansdatter Asla(eie). minst tre barn: Hans født 1772 på Flisaker-eie, Ole 1772 på Kvarstad-eie (Hvalstad), og Gunnor 1787 på Kvarstad-eie.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.