Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#84043] Clemmet Andersen Bach i Meldal/Rennebu og døtrene Gurru og Ane

Recommended Posts

Gjest Eva Hjelen

Hei,Jeg har antageligvis en udødelig forfar og hans døtre :-).Clemmet Andersen Bach døpes 16. juni 1776 i Rennebu kirke - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16205&idx_id=16205&uid=ny&idx_side=-159>Lenke Han konfirmeres i 1794 i REnnebu - Lenke Clemmet Andersen er tjenestefolk på gården Wold i Rennebu i 1801. I 1809 blir han far, uægte barn Gurru Clemmetsdatter, med pigen Gjertrud Olsdatter Ree, Lenke Jeg finner han igjen i folketelling for 1815 i Rennebu, på Bach. I 1832 blir han far til nok et uægte barn, Ane Clemmetsdtter med Tori Jacobsdatter Vold -

Gjest Magne Østhus.

Hei !Er det ikke heller denne Ane Clemetsdatter som du mener på ?Døpte Rennebu 1832. Nr. 10.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Rennebu i Meldal, Ministerialbok nr. 674A01 (1829-1860), Fødte og døpte 1832, side 7. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Gjest Eva Hjelen

Magne, du har helt rett - jeg la inn feil lenke.Det hjelper på inspirasjonen å legge inn spørsmål her :-). Jeg fant akkurat Clemmets død i 1872 - i en alder av 98 år iflg kirkeboka, egentlig var han 'bare' 96 år. Lenke Men Gurru sin død, og Ane sitt liv etter 1835 er fortsatt like uklart. Eva

• 2 uker senere...
Gjest Eva Hjelen

Hei,Dødsfallet til Gurru, og videre skjebne til Ane, er fremdeles uløst. Men plutselig en dag knekkes nok denne nøtten også :-)Gurrus mor er også et mysterium, som jeg har opprettet et nytt tema for: LenkeEva

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.