Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#84089] Etterkommere etter Marit og Amund J Vold i Namsos

Recommended Posts

Gjest Oddbjørg Brænd

Listenr. Side Gardnr Gate Kjøpstad Tal på garden 59 59 122 71 8 Kvartal Ladestedet Namsos 12 Personnr. Nytt hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad 790 1 1 Amund J. Vold Husfader Tømmermand g 59 m Tolgen Prgj. 791 2 Marit Vold* f Olsd. Kone g 62 k Tolgen Prgj. 792 3 John A. Vold Søn Boghandler ug 29 m Tønset Prgj. 793 4 Simen A. Vold Søn ug 21 m Tønset Prgj.Dette er en kopi av folketellinga for 1865. Marit er min tippoldefars søster. De kom fra Tolga. I 1829 flyttet deres foreldre, samt Marit med familie og min tippoldefar, Ole Pedersen med familie, til kanskje Namdalen. Stedsnavnet er veldig vanskelig å lese i kirkebøkene.Det jeg nå etterlyser er etterkommere av familien Vold.Hvilke arbeidsmuligheter for nordøsterdøler fantes i Namdalsdistriktet i 1830? (I sleketsprogrammet om Brønnbo ble det fortalt at det var veldig mange solunger som reiste til dette området som fløtere. Men det er langt fra Solør til Tolga.)Mvh Oddbjørg

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.